خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

پرداخت مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۷۲۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پرداخت مطالبات کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان سه ماهه (زمستان) سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان در همایش‌تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به طی شدن ده ماه از احراز مسئولیت وی در کسوت ریاست دانشگاه، مهمترین معضل دانشگاه را فرهنگ سازمانی دانشگاه عنوان کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از لحاظ مالی دچار چالش‌هایی است، افزود: یکی از دغدغه‌های دانشگاه مسایل مالی‌است و تمام همت دانشگاه در طی سال‌های گذشته صرف تامین منابع مالی بوده است.

یوسف زاده ادامه داد: بعد از سال 91 با توجه به تغییراتی که در وضعیت اقتصادی کشور به وجود آمد، این مساله کاملا بارز است و در این خصوص با نگاهی به نه ماه اخیر، می توان تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی را در خصوص مرتفع کردن کسری پرداخت مطالبات و حقوق کارکنان و بهبود شرایط موجود مشاهده کرد.

وی با بیان این که از امروز شرایط فعلی دانشگاه به سمت بهبودی خواهد رفت، از پرداخت مطالبات کارکنان، پزشکان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان سه ماهه (زمستان) سال جاری خبر داد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چشم انداز ده ساله دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان مصمم است در بین دانشگاه های نسل سوم پیشرو باشد و این حق دانشگاه می باشد و این مهم محقق نخواهد شد مگر این که، ما نگاه خود را ما به مقوله ی پژوهش و فعالیت های علمی تغییر دهیم و با گام های مستحکم تر، راه و مسیر پیشرفت را طی کرده تا بتوانیم سرآمدی در طی ده سال آینده به دست آوریم . 

یوسف زاده با بیان این که امروزه تلاش ما این است که برای آینده فرزندان خود برنامه ریزی کنیم که فلان عنوان و القاب شغلی را پیشوند اسم خود داشته باشند اما باید دید، تا چه میزان این دانش در جامعه مثمر ثمر خواهد بود. 

وی ادامه داد: در طی حدود هفتاد سال گذشته با توجه به این که رسالت دانشگاه ها فقط گسترش رشته‌های آموزشی و اعطا مدارک و عناوین بود و دانشگاه هایی همچون آزاد ، غیر انتفاعی به سرعت افزایش یافت، بالطبع با افزایش افراد تحصیلکرده ، پژوهش نیز ضروری شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه سخنان خود توانمندی های علمی کشور در بحث انرژی هسته‌ای را در دهه ی هشتاد که غرب را به میز مذاکره کشاند، تجربه ای موفق خواند و افزود: گرچه این امر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی نبود اما بسیار اثرگذار و نشانگر این بود که کشور کاملا "از لحاظ توانمندی به مرزهای دانش رسیده است و در ابتدای دهه نود با داشتن تجربه ی موفقی که در دهه هشتاد کسب کردیم، امروز در ابتدای راه دانشگاه نسل سوم هستیم و دانشگاه عزم خود را جزم کرده است که این مسیر را طی کند و به مرزهای دانش برسد.

یوسف‌زاده با تاکید بر این که ما مسیر بسیار سختی را انتخاب کرده ایم، اظهار کرد: لازمه این امر موجب شکل گرفتن دفتر توسعه علمی و اعتبار بخشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

وی ضمن تعریف واژه علم، خاطر نشان کرد: ما نیازمند تفکر علمی هستیم و در این خصوص فردی که ادعای علمی بودن دارد باید به مواردی همچون ژرف اندیشی و عدم سطحی نگری، خلاقیت و نو آوری، تلاش مستمر و بی وقفه و پرهیز از غفلت توجه ی ویژه داشته باشد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر این که برای رشد و شکوفایی پژوهش مسلما" نیازمندیم که به نظام آموزشی برگردیم، تصریح کرد: اما این امر نباید مانعی برای حرکت و پیشرفت امروز ما شود زیرا پیشرو در بین دانشگاه های نسل سوم جز رسالت دانشگاه است.

یوسف زاده توجه به مشکلات جامعه، کاربردی کردن تحقیقات و مرتفع کردن مشکلات دانشگاه را از مهمترین موارد ذکر کرد و افزود: توجه به سبک زندگی سالم، خانواده و درآمد کافی مقوله بسیار مهمی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و عضو هیات علمی نباید دغدغه ای برای درآمد خود داشته باشد و با تولید ثروت از طریق علم، می توان به این مهم رسید و خلاقیت ها و نوآوری اعضا هیات علمی را به منصه ی ظهور رساند. 

وی در پایان یادآور شد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکایک اعضای هیات علمی دانشگاه می تواند در راستای چشم انداز دانشگاه پیشرو باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به این که پژوهش امروز ضرورت جامعه است، گفت: پژوهش برای توسعه می‌تواند برندساز باشد. اگر می‌خواهیم در یک حوزه به شیوه ی مطلوب کار کنیم هیچ راهی جز پژوهش برای برند شدن نیست.

نعمتی با بیان این مطلب که پژوهش هیچ گونه سقف و انتها ندارد، اظهار کرد: اکنون فقط 25 دهم درصد درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بخش پژوهش اختصاص یافته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که امر پژوهش در استان و کشور مظلوم واقع شده است پژوهش را کاربردی و غیر کاربردی عنوان کرد و گفت: متاسفانه پژوهش برای مسوولان ما به عنوان یک ابزار زینتی است و به طور مطلوب در جامعه درک نشده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که هر عضو هیات علمی یک شرکت دانش بنیان است، افزایش شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را خواستار شد.

نعمتی ضمن تشریح وضعیت شاخص‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان 432 عضو هیات علمی دارد و با وجود این ظرفیت‌ها وضعیت موجود مطلوب و قابل قبول نیست .

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان 29 مرکز تحقیقاتی، سه مرکز توسعه تحقیقاتی و دو مرکز کوهورت دارد، ارتقای‌امکانات پژوهش برای پژوهشگران را یک امر ضروری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و افزود: باید زیرساخت‌های پژوهشی را طوری ساماندهی‌کنیم که همه امکانات و تجهیزات به‌ صورت عادلانه در دسترس پژوهشگران دانشگاه باشد.

نعمتی با اشاره به این که پژوهش باید کاربردی باشد، گفت: مراکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان سرمایه های بزرگی محسوب می شوند، در این خصوص باید مراکز بهداشتی درمانی و تیم بزرگ پرستاری در امر پژوهش استفاده کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان از ایجاد آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و احترام به ایده ها و پژوهش های یکدیگر را جهت پیشبرد اهداف دانشگاه خواستار شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو ده دانشگاهی است که فرصت ایجاد آزمایشگاه جامع تحقیقاتی را در کشور کسب کرده است.

شاهین آخوند زاده معاون قایم مقام تحقیقات و فناوری وزارت متبوع نیز در این همایش با اشاره به وضعیت تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،ضمن بیان مطالب جامعی در خصوص انتشار مقالات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در scopus، شاخص های عملکرد پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه با کشور، بالا بردن کیفیت پژوهش که رابطه مستقیمی با اعتبار پژوهش دارد، را خواستار شد.

گفتنی است در همایش تجلیل پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان که صبح امروز در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت برگزار شد از 41 نفر پژوهشگر برتر ( 38 برتر دانشگاهی و سه برتر استانی) تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز