خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

برگزاری همایش‌گردشگری اجتماع‌محور طی هفته آینده با حضور مسئولان کشوری

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۴۸۹

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری همایش‌گردشگری اجتماع محور طی هفته آینده با حضور مسئولان کشوری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده بر فراگیری صنایع دستی برای روستاییان تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا روستاها منبعی خودکفا شوند و جریان‌سازی اقتصاد مقاومتی در آن به بهترین شکل اجرایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در دیدار با مدیرکل بهزیستی گیلان که با هدف بررسی اقدامات انجام شده در روستاها به منظور توسعه جوامع روستایی و توانمندسازی روستاییان برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری صنعتی چندبخشی است، سوق دادن این صنعت به روستاها را موجب تعالی فرهنگی، رشد اقتصادی و رفع محرومیت های روستا دانست.

وی با اشاره به اجرای فعالیت های مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان و بهزیستی استان در جهت توانمندسازی روستایی، توجه به توسعه پایدار روستاها را از اهداف دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: فعالیت های خوبی در این خصوص صورت گرفته که ماحصل آن ایجاد اشتغال جوانان روستایی، ترویج هنرهای سنتی و همچنین مهاجرت معکوس بوده است.

علیزاده با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح مشترک روستاهای مختلف با پتانسیل های موجود در آن مورد بررسی قرار گرفته؛ اضافه کرد: انتخاب 3379 خانه با قابلیت تبدیل شدن به اقامتگاه گردشگری ماحصل این فعالیت بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری اجتماع محور مشارکت جنبه عمومی دارد؛ حضور مددجویان بهزیستی و مشارکت آنها در اجرای طرح را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالین این بخش به عنوان نیروهای تسهیل گر شناخته شده اند و می توان از آنان بعنوان راهنمای محلی استفاده کرد.

علیزاده بر فراگیری هنرهای سنتی و صنایع دستی برای تسهیل گران تاکیدو اضافه کرد: باید تلاش شود تا روستاها منبعی خودکفا شوند و جریان سازی اقتصاد مقاومتی در آن به بهترین شکل اجرایی شود.

وی اجرای آیین ها و برگزاری جشنواره ها در روستاهای هدف این طرح را موجب ترقیب ساکنان روستاهای مذکور به توسعه محلی خواند و گفت: توجه به نیاز جوامع روستایی باید در سایه تعاملات دستگاه های اجرایی مرتفع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری همایش گردشگری اجتماع محور خبر داد و گفت: این همایش طی هفته آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز