خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی در بیش از 1000 روستای گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۲۹۰

مدیرکل دامپزشکی گیلان از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در یک‌هزار و 325 روستای گیلان همزمان با 12 استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سهراب عاقبتی صبح امروز با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی اظهار کرد: نیوکاسل بیماری مسری و ویروسی است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را با مشارکت نیروهای سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و ادامه داد: این طرح ملی از سوم آذرماه جاری در یک‌هزار و 325 روستای گیلان همزمان با 12 استان کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نیوکاسل با مرگ قطعی در طیف وسیعی از گونه‌های پرندگان موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای طیور و روستاییان می‌شود، افزود: واکسیناسیون یکی از راه‌های پیشگیری بیماری نیوکاسل است.

عاقبتی با اشاره به اینکه برای مقابله با بیماری نیوکاسل واکسیناسیون طیور بومی موثرترین راه پیشگیری است، خاطرنشان کرد: در این بیماری خطر انتقال ویروس توسط لاشه کشتاری وجود دارد.

وی ویروس نیوکاسل را نسبت به گرما فوق‌العاده حساس خواند و تصریح کرد: ترشحات و مخاط چشم طیور آلوده منشأ ویروس بوده و این ویروس به خوبی در جنین تخم مرغ رشد می‌کند و تکثیر می‌شود.

وی از دست دادن اشتها، ناراحتی گیجی و خواب آلودگی، خروج ترشحات از بینی، اسهال، صدای ناله، تورم سر و گردن، خس خس و ... را از علائم بیماری نیوکاسل در طیور بومی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز