خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن جراحان عروق ایران:

اخلاق پزشکی اصل و بنیان تمام کارهاست

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۸۳

رئیس انجمن جراحان عروق ایران اخلاق را نکته بارز جراحان عروق ایران دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدرضا کلانتر معتمدی صبح امروز در سمینار تازه‌های جراحی عروق و اندوواسکولار در گیلان با ابراز خرسندی از حضور در این استان بیان کرد: ایران در سال‌های گذشته به دلیل کمبود جراحان عروق با مشکلات زیادی مواجه بود اما اکنون دیگر این مشکل نیست.

 رئیس انجمن جراحان عروق ایران اخلاق را نکته بارز جراحان عروق ایران دانست و اظهار کرد: روزی که جراحی عروق را در کشور آغاز کردم بسیاری از دستگاه‌های پیشرفته در این زمینه وجود نداشت و با تلاش دکتر حسین همتی قرار است در گیلان فلوی عروق انجام شود و این بسیار زیباست.

 وی برگزاری چنین کنگره‌هایی را اقدام موثری دانست و گفت: اقدام‌های جراحی عروق ایران برای بسیاری از پزشکان برجسته دنیا قابل توجه بوده و باید در رشته جراحی عروق همه با هم حرکت کرده و به مردم خدمت ارائه دهیم.

محمدی با بیان اینکه همبستگی که در مردم ایران وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست، گفت: اخلاق پزشکی اصل و بنیان تمام کارهاست و امیدواریم همه نسبت به آن هم‌افزایی داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: در زمینه رسیدگی به مشکلات بیماران از معصومین روایت شده که نیاز مردم به شما از عنایات پروردگار است و بنده در جلسه‌ای از امام خمینی(ره) خواستم من را نصیحت کند و فرمودند حرفه‌ای که دارید بسیار مقدس است و اگر برای خدا انجام دهید بهترینها به شما عنایت می‌شود و امیدواریم هر روز به تعداد این جمع جراحان عروق افزوده شود.

رئیس جامعه جراحان گیلان نیز در سمینار مذکور بیان کرد: گیلان به لحاظ درمانی در سطح بالایی قرار دارد و اکنون در بخش جراحی عروق بسیار توانمند شده است.

عبدالحسین صابر، برگزاری سمینار مذکور را به همت جامعه جراحان گیلان و دانشگاه علوم پزشکی این استان عنوان کرد و بیان داشت: برای نخستین بار سمینار دو روزه جراحی عروق در شهر رشت برگزار می‌شود.

رئیس جامعه جراحان گیلان با بیان اینکه در گذشته بیماران نیازمند به جراحی عروق در گیلان برای درمان با مشکلاتی مواجه بودند، تصریح کرد: اکنون نیاز گیلان در این عرصه برطرف شده است.

 وی با اشاره به اینکه شهر رشت 930 هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: یک‌هزار و 153 نفر پزشک عمومی و 800 نفر پزشک متخصص در گیلان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش جراحی عروق بارور شده است، یادآور شد: امیدواریم استان‌های دیگر کشور نیز به این باروری دست یابند.

محمدی درباره جراحی‌های انجام شده در گیلان اذعان داشت: سال گذشته تعداد 20 هزار و 888 مورد عمل جراحی در گیلان انجام شد که از این تعداد 6 دهم درصد به فوت انجامید و این نشان از توانمندی متخصصان گیلان در این عرصه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز