خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد:

تکمیل و توسعه موزه میراث روستایی گیلان نیازمند تخصیص اعتبارات مصوب

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۲۹۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: تخصیص اعتبارات مصوب از محل طرح ایجاد موزه های منطقه‌ای کشور گامی مهم در تحقق توسعه پایدار خواهد بود .

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل  از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده در نشست رئیس سازمان با مدیران کل استان‌ها ؛ گزارش عملکرد فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه گیلان طی سال‌های اخیر جایگاه مناسبی در حوزه جذب گردشگر را به خود اختصاص داده، این امر را حاصل مساعدت های صورت گرفته با سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان دانست.

وی با بیان اینکه توریسم انبوه در گیلان بدون فراهم‌کردن زیر ساخت برای گردشگران محقق نخواهد شد، افزایش سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران جدید در استان را منوط به حل مشکلات سرمایه‌گذاران فعلی استان دانست و خواستار تدبیری برای این مسئله شد.

علیزاده با شرح این مطلب که صنایع دستی گیلان دارای تنوع تولید و محصولات قابل عرضه بسیار است از برندسازی محصولات هنری گیلان خبر داد و گفت: در سالهای اخیر صادرات صنایع دستی گیلان به کشورهای متعددی صادر شد و آوازه هنرمندان این استان را بیش از پیش جاودان کرد.

وی بازاریابی الکترونیک را از فعالیت‌های نوینی دانست که در گیلان اشاعه یافته و توانسته پیوندی میان هنرمندان و بازار هدف ایجاد کند.

این مسئول هنرمندان صنایع دستی گیلان را پر تلاش خواند و اذعان داشت: متاسفانه مشکلات بیمه ای صاحبان هنر در استان موجبات نگرانی آنان را فراهم آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت های بانکی در جهت تکمیل پروژه های حوزه گردشگری شد و خاطرنشان کرد: 22 پروژه در سفر ریاست محترم جمهور به تصویب رسید که تکمیل آنها در گرو تخصیص بودجه است.

وی با اشاره به ملاحظات اقلیمی و جغرافیایی استان گیلان و محدودیت عرصه بیان کرد: در گیلان قریب به هزار و دویست اثر تاریخی وجود دارد که شهرک تاریخی ماسوله از زمره ارزنده ترین آنهاست.

این مسئول با بیان اینکه ثبت آثار تاریخی و طبیعی گیلان در زمینه صیانت، حفاظت و مدیریت صحیح ابنیه و میراث ملموس و ناملموس ما را  یاری می‌کند ،به جریان ثبتی شهرک تاریخی ماسوله اشاره کرد و افزود: پرونده ثبت جهانی ماسوله در دست پیگیری بوده و به‌زودی به یونسکو ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در پایان تصریح کرد: موضوع تکمیل و توسعه موزه میراث روستایی گیلان از محل طرح ایجاد موزه‌های منطقه‌ای کشور تصویب و به این اداره کل ابلاغ شد، لذا از آنجایی که این اکوموزه یکی از بزرگترین اکوموزه‌های ایران است، تخصیص کامل اعتبارات مصوب گامی مهم در تحقق توسعه پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز