خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

برای الگوسازی، زیبایی‌های اجتماعی به جامعه معرفی شوند

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۶۱۶

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای الگوسازی زیبایی‌های اجتماعی به جامعه معرفی شوند.

به گزارش‌ایلنا از رشت، مدیرکل امور اجتماعی‌ و فرهنگی استانداری گیلان گفت: در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی تنها پرداختن به جلوه‌های هنجارشکنی جوابگو نیست بلکه برای الگوسازی باید زیبایی‌های اجتماعی نیز به تصویر کشیده شود.

یونس‌رنجکش در جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان گیلان افزود: نباید تنها با تمرکز بر روی پدیده‌های هنجارشکن به جامعه اینگونه القا کنیم که این وضعیت عمومی و غیرقابل برگشت است بلکه باید آن بخش از ارزش‌های اجتماعی را هم که برگرفته از آموزه‌های دینی و مذهبی و اخلاقی است بزرگ نمایی و به مخاطبین معرفی کنیم تا الگویی مناسب برای اطلاع ارائه شود.

وی ادامه داد: رویکرد ما باید به سمت اصلاح با روش‌های منطقی و درک واقعیت‌ها باشد و در این میان نباید دستگاه‌های اجرایی جزیره ای برخورد و تنهاحوزه مأموریت خود را ببینند بلکه برای رفع نگرانی‌های اجتماعی در جامعه باید همه بخش‌های مسؤل هماهنگ و برنامه محور عمل کنند.

وی اضافه کرد: بدپوششی و عدم رعایت حجاب کامل توسط برخی از افراد جامعه دلایل مختلفی دارد که حوزه‌های کارشناسی باید این عوامل را شناسایی و اجرای برنامه‌ها برای رعایت حجاب، هماهنگ وبرنامه‌ریزی شده باشد تا افرادی که ناخودآگاه براثر تبلیغات به آن سمت گرایش یافته‌اند به اصلاح رفتار خود بپردازند.

 دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان گیلان افزود: مقابله با پدیده‌های اجتماعی و هنجار شکنی‌هایی که در جامعه مشاهده می شود نیازمند زمان وآموزش‌های مداوم با تبیین اثرات نامطلوب  این هنجارشکنی در زندگی فردی و اجتماعی است که این مهم باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

رنجکش اضافه کرد:جامعه ایران دارای هویتی دینی و مذهبی است و از پایگاه عمیقی در این زمینه برخوردار است و اگر هم مشکلی به ظاهر درآن دیده می‌شود می‌توان با آموزش‌های درست و احیای روش های مؤثر  نسبت به اصلاح آن کمک کرد.

وی خواستار اجرای طرح های آموزشی با محوریت خانواده در تبیین اهمیت رعایت حجاب وتوجه به عفت عمومی جامعه شد و از سو مسؤولان فرهنگی خواست تا برای این آموزش برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و چالش های اجتماعی را نمی توان دستوری بر طرف کرد بر ضرورت آموزش و آگاه سازی جامعه نسبت به تهدیدات هنجار شکنی ها تاکید کرد.

دراین جلسه همچنین مقررگردید: دوره های مختلف آموزشی با هدف عفاف وحجاب توسط دستگاه های اجرایی برگزار وهمچنین از پایان نامه ها وطرح های پژوهشی در خصوص بررسی علل وعوامل بروز بدپوششی و مشکلات وچالش ها و رفتارهای مقابله با آن حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز