خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و آموزشی سرشماری نفوس و مسکن رودسر خبر داد:

مشارکت 33 درصدی مردم رودسر در سرشماری نفوس و مسکن

معاون فنی و آموزشی سرشماری نفوس و مسکن رودسر گفت: طبق آمار دریافتی تاکنون 33 درصد مردم رودسر در سرشماری مذکور مشارکت داشته‌اند و از نظر رتبه‌بندی جزو شهرستان نهم گیلان در امر انجام سرشماری است.

به گزارش ایلنا از رودسر، محمدجعفر ترابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان بیان کرد: سرشماری کامل‌ترین و موثرترین شیوه برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز کشور محسوب می‌شود.

معاون فنی و آموزشی سرشماری نفوس و مسکن رودسر تصریح کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری از امروز همزمان با سراسر کشور در رودسر آغاز شده و 44 نفر پرسشگر، 8 کارشناس فنی، یک کارشناس نقشه و یک کارشناس  آی‌.تی برای اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن این شهرستان مشارکت دارند.

ترابی خاطرنشان کرد:  ماموران سرشماری حضوری به محل زندگی خانوارها مراجعه کرده و از طریق مصاحبه با یکی از اعضای خانواده اطلاعات مورد نظر را جمع‌آوری می‌کنند و افرادی که از طریق اینترنتی فرم خانوار خود را تکمیل کردند تنها کد آماری خود را به مامور سرشماری ارائه می‌دهند.

معاون فنی و آموزشی سرشماری نفوس و مسکن رودسر بیان داشت: طبق آمار دریافتی تاکنون 33 درصد مردم رودسر در سرشماری مذکور مشارکت داشته‌اند و از نظر رتبه‌بندی جزو شهرستان نهم گیلان در امر انجام سرشماری است.

وی بیان داشت: تلاش شده تا در آغاز روز سرشماری یک گروه از ماموران به مناطق بالا دست اشکورات اعزام شوند تا کار سرشماری این منطقه قبل از خالی شدن از سکنه انجام شود.

معاون فنی و آموزشی سرشماری نفوس و مسکن رودسر  اظهار کرد: راه‌اندازی یک ستاد فرعی به منظور تسهیل فرآیند آمارگیری در منطقه اشکورات پیش‌بینی شده است.

ترابی ارائه اطلاعات درست و دقیق را در برنامه‌ریزی‌های کشور در راستای شناسایی مشکلات و برطرف کردن نیازهای مردم موثر دانست.

کد خبر : ۴۲۰۷۲۷