خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد واحد رشت:

شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق اهداف علمی و اقتصادی کشور تشکیل می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد واحد رشت گفت: شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به منظور هم‌افزایی علم و ثروت در تحقق اهداف علمی و اقتصادی کشور تشکیل می‌شود و کمک شایانی به توسعه می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان کارگاه آموزشی آشنایی با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و چگونگی تهیه طرح کسب و کار با حضور 30 نفر از معاونین و کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

علیرضا فرخ بخت فومنی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن خیرمقدم به حاضرین با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی گفت:  شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به منظور هم‌افزایی علم و ثروت در تحقق اهداف علمی و اقتصادی  کشور تشکیل می‌شود و کمک شایانی به توسعه می‌کند.  

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌ انسانی خلاق، نوآور بوده که با توجه به ترکیب جمعیتی کشور و ظرفیت بسیار خوب در آن  امید آن می‌رود که در این حوزه بتوان به نتایج بسیار خوبی دست یافت و این امر  باید مورد توجه قرار گرفته که با توانمند کردن، تشویق و زمینه‌سازی صحیح در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، به اهداف کشور در هر دو حوزه اقتصاد و علم دست یافت.

فرخ بخت فومنی با برشمردن ماموریت‌های حوزه برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای ماموریت‌ها و سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و تاکید ریاست عالی دانشگاه مبنی بر ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای، دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رسالت خود که همان آموزش و توانمند سازی منابع انسانی است، مجموعه دوره‌های آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان، مقررات و تسهیلات را در جامعه دانشگاهی برنامه‌ریزی و برگزار خواهد کرد که کارگاه امروز یکی از آنهاست.

رئیس شورای برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: برگزاری کارگاه جهت آشنایی هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی با ضوابط و آئین نامه‌های تشکیل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که می‌تواند علاوه بر ترغیب استادان و فارغ التحصیلان برای ورود به این عرصه، موجب تسریع در دستیابی به اهداف کلان مذکور شود.

لازم به ذکر است کارگاه آشنایی با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان با حضور 30 نفر از معاونان و کارشناسان حوزه پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به مدت یک روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

کد خبر : ۴۲۰۵۹۰