خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خبر داد:

موافقت صدور مجوز 7 تشکل اجتماعی جدید در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۸۳۸

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از موافقت با صدور مجوز 7 تشکل اجتماعی جدید در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان بیان کرد: در پنجمین جلسه این هیات با راه‌اندازی این تعداد تشکل در سطح استان گیلان موافقت شده است.

وی اضافه کرد: این تشکل ها در زمینه محیط زیست، فرهنگی پژوهشی، کودکان و آسیب‌های اجتماعی، کتابخانه سازی، آموزش کشاورزی استاندارد و خدمات پزشکی و درمانی فعالیت خواهند کرد.

به گفته دبیر هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد گیلان، قبل از تشکیل جلسه تصمیم‌گیری هیات نظارت با توجه به مصوبات این هیات از 3 عضو هیات موسس هر تشکل جهت ارائه طرح و برنامه آنان و همچنین آشنایی با دیدگاه ها و نظرات اعضای هیات دعوت بعمل آمده و شرکت کنندگان به بیان اهداف و برنامه های تشکل مورد فعالیت خود پرداختند.

رنجکش اضافه کرد: در این جلسه به شرکت کنندگان در خصوص رعایت موازین و قوانین فعالیت تشکل های اجتماعی توضیحاتی ارایه و همچنین به  انجام فعالیت ها بر اساس اساسنامه آنان تاکید شد.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همچنین با اشاره به نقش تشکل های اجتماعی در همراهی با کارگزاران دولتی برای رسیدن به اهداف توسعه اجتماعی، استان گیلان را دارای ظرفیت های بالقوه ای در این زمینه ارزیابی و خواستار توسعه این مشارکت ها و حضور خیرین و افراد صاحب نظر و علاقمندان به فعالیت های داوطلبانه برای ایجاد تشکل‌های رسمی شد.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای برای فعالیت های اجتماعی و حضور مردم در تشکل ها قابل است و همه دست اندرکاران باید تلاش کنند با توجه به رویکرد دولت زمینه‌های همکاری متقابل بین دستگاه‌های تحت امر خود با این سازمان ها را فراهم آورند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 10 تشکل در سطح استان گیلان مجوز قعالیت از سوی هیات نظارت صادر شده است و با توجه به سیاست‌های تمرکز زدایی و توزیع متعادل تشکل‌ها در شهرستان های استان نیز شاهد بیش از 50 درصد افزایش صدور مجوز بوده ایم بطوریکه تعداد مجوز شهرستان ها از 12 مورد در سال 92 به 25 مورد در سال 95 رسیده است.

وی ادامه داد علاوه بر این تعداد تشکل‌های اجتماعی دارای مجوز در سطح شهرستان‌ها و استان گیلان بیش از 10 پرونده دیگر در دست بررسی و تکمیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز