خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان:

جوان بیکار مانند بمب خطرساز است

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۲۰۱

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: تولید، هم‌گرایی و هم‌فکری توسعه کشور را رقم می‌زند و عکس این قضیه می‌تواند ضعیف باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد سیاوش‌پور امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف در سالن خاتم‌الانبیا(ص) این شهر با بیان اینکه امنیت از بخش‌های مختلف تأمین می‌شود، اظهار کرد: امنیت جزو اعتقادهای جامعه است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه امنیت پای‌بندی به قانون است، بیان کرد: در جامعه‌ای که پایه اشتغال آن محکم نباشد جوان بیکار مانند بمب خطرساز است.

سیاوش‌پور پایه اعتقادی را اصل امنیت دانست و تصریح کرد: ملاک قانون نظم و انضباط است و اگر نسبت به این امر بی‌توجهی شود جرم در جامعه افزایش می‌یابد.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه جامعه با تقوا به روز جزا اعتقاد دارد، افزود: جامعه بر مبنای اعتقادی بوده و باید به مردم هشدار دهد.

سیاوش‌پور یکی از فاکتورهای امنیت را در اقتصاد عنوان کرد و اظهار داشت: تولید، هم‌گرایی و هم‌فکری توسعه کشور را رقم می‌زند و عکس این قضیه می‌تواند ضعیف باشد.

وی ایجاد بسترها را یکی از موارد مهم برای برقراری امنیت ذکر کرد و یادآور شد: حیای اجتماعی موجب جلوگیری از جرم و گناه می‌شود.

 سیاوش پور حاشیه‌نشینی شهرها را لانه‌های مخفی بسیاری از جرایم دانست و افزود: مختلط بودن زن و مرد در عروسی‌ و مراسم‌ها عامل جرم و فساد بوده و این اختلاط هیچ توجیهی ندارد و منشأ هزاران فساد و اختلافات خانوادگی است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه فرهنگ اصیل ایرانی بسیاری از خطاها را با حیای اجتماعی کنترل می‌کرد،اذعان داشت: پس از انقلاب مدیریت شهری حاشیه‌نشینی بسیار ضعیف بود و کمتر به آن توجه می‌شد از این رو حاشیه‌های آلوده و خطرناک در کنار شهرها ایجاد شد.

وی فضای مجازی را غوغایی از آلودگی و فسادها خواند و گفت: تمام حیا در این فضای مجازی ناپیدا برداشته شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه ساعت فعالیت بازار مشخص است، افزود: بازاریان باید دارای نظم و ساعت باشند و زمان فعالیت خود را کنترل کنند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان نیز در مراسم مذکور خاطرنشان کرد: 3 هزار و 765 واحد خانه مسافر در گیلان نیازمند ساماندهی است.

رضا محمدزاده با بیان اینکه بسیاری از ناامنی‌ها و سرقت‌ها از افراد فرصت‌طلب در خانه مسافرها رقم می‌خورد، بیان کرد: پلیس مسافرانی که به گیلان سفر کرده و در مراکز اقامتی ساکن می‌شوند نظارت دارد.

محمدزاده اذعان داشت: امنیت و نظارت را در دیگر صنوف از جمله پارکینگ‌ و نمایشگاه‌ها دنبال کرده و تا پایان سال جاری و اوایل سال 96 واحدهای صنفی فاقد پروانه را به کمتر از 10 درصد می‌رسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز