خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد:

استخدام 80 نفر نیرو در سازمان آتش‌نشانی رشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از استخدام 80 نفر نیرو در سازمان آتش‌نشانی رشت از طریق آزمون استخدامی استانداری در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، بابک رمضانی پیش از ظهر امروز  به مناسبت فرارسیدن روز ایمنی و آتش‌نشانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 92 با توجه به استاندارد جمعیتی به لحاظ خودرو، ایستگاه آتش‌نشانی و نیرو با کمبود مواجه بودیم، افزود: در اواخر سال 92 پرسنل سازمان آتش‌نشانی به 287 نفر افزایش یافت و آزمون استخدام آنها از طریق استانداری برگزار شد.

رمضانی تصریح کرد: در سال 94 با حضور شهردار وقت تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به 12 ایستگاه و نیروهای سازمان به 320 نفر افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت  با بیان اینکه سال گذشته خودروهای آتش‌نشانی به 38 دستگاه رسید، اظهار کرد: سه دستگاه خودروی آبرسان و دو دستگاه خودروی نیمه‌سنگین به سازمان آتش‌نشانی اضافه شد ضمن اینکه عمر ناوگان این سازمان به 20 سال رسیده و نیازمند نوسازی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: مدیریت شهری معتقد است که باید توسعه پایدار باشد و عدالت و خدمات به تمام شهروندان یکسان ارائه شود و پس از برگزاری جلسات متعدد تصمیم گرفتیم خدمات و منابع انسانی سازمان را افزایش دهیم.

رمضانی با اشاره به اینکه امسال سه ایستگاه آتش‌نشانی دیگر به تعداد ایستگاه‌های رشت اضافه می‌شود، افزود: یکی از این ایستگاه‌ها به‌زودی در بلوار خرمشهر افتتاح می‌شود.

وی از استخدام 80 نفر نیرو در سازمان آتش‌نشانی رشت از طریق آزمون استخدامی استانداری در سال آینده خبر داد و افزود: دو دستگاه خودروی نیمه‌سنگین در داخل کشور در حال تجهیز بوده و تا دو ماه آینده تحویل سازمان می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه در شهر رشت یک‌هزار و 387 کوچه تنگ و تاریک وجود دارد، گفت: برای تردد در این کوچه‌ها نیازمند خودروی نیمه‌سنگین هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت  با اشاره به اینکه قراردادی با یکی از برندهای جهانی به منظور خرید شش دستگاه خودروی نیمه‌سنگین منعقد شده است، افزود: این خودروها تا پایان امسال از طریق منطقه آزاد به سازمان تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت  بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار و 600 نفر در مهدهای کودک، سپاه، اصناف و ... تحت آموزش ایمنی سازمان آتش‌نشانی قرار گرفته‌اند.

رمضانی اذعان داشت: سازمان آتش‌نشانی حدود 25سال پیش نردبان 32متری خریده بود که با توجه به بلند مرتبه‌سازی آپارتمان‌ها در رشت که اکنون به بالای 50 متر رسیده، نیازمند نردبان‌های بلندتر هستیم.

به گفته رمضانی با بررسی‌های انجام شده قرارداد خرید دو دستگاه نردبان 55 متری و یک دستگاه خودروی امداد و نجات و سنگین تجهیز شده منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت  با اشاره به اینکه قرارداد مذکور تا سال آینده اجرایی می‌شود، گفت: تا اواخر سال 96  تجهیزات آتش‌نشانی رشت به این سازمان اضافه می‌شود.

وی به اجرای طرح تجمیع بیمه اشاره کرد و گفت: یکی از مفاد طرح مذکور بیمه آتش‌سوزی منازل بوده که این بیمه با تعامل خوب شورا، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی منعقد شده و  براساس آن تا سقف 12میلیون تومان به شهروندان حادثه‌دیده در آتش‌سوزی داده می‌شود.

رمضانی 8 میلیون تومان از مبلغ مذکور را مربوط به سازه و 4 میلیون تومان دیگر نیز مربوط به اثاثیه منزل عنوان کرد و افزود: اکنون یک‌هزار و 600 نفر آتش‌نشان داوطلب داریم‌.

کد خبر : ۴۱۴۴۲۰