خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

کارنامه ارائه شده از پیشرفت‌ گیلان براساس گزارش‌ مرکز آمار است

استاندار گیلان در منطقه آزاد انزلی گفت: کارنامه ارائه شده از پیشرفت‌های استان بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، محمدعلی نجفی درحاشیه بازدید معاون رییس جمهور  از منطقه آزاد انزلی با اشاره به مشهود بودن روند توسعه درگیلان تاکید کرد: علاوه بر کاهش نرخ بیکاری به 11درصد، و کسب رتبه اول دربخش ایجاد فضای کسب و کار به مدت سه سال متوالی موجبات جذب سرمایه‌گذار درحوزه‌های مختلف این استان را پدید آورده است.

به گفته استاندار بیش از 170میلیارد تومان در بخش راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال تسهیلات اعتباری پرداخت شده که از این نظر نیز استان گیلان در رتبه دوم قرار دارد.

نجفی با اشاره به افزایش بیش از 60 درصدی تولید چای با کیفیت نسبت به سال گذشته تاکید کرد: گیلان در تولید برنج مرغوب نیز  به لحاظ کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به دستاوردهای استان در دولت تدبیر و امید  به پیشرفت‌های استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: کارنامه ارائه شده از پیشرفت‌های استان بر اساس گزارش های مرکز آمار ایران است

وی افزود: در بخش گردشگری دریایی در سفر اخیر به آستراخان کشتی مسافربری از سوی آنان درحال ساخت بوده که می‌تواند همه مناطق گیلان و باکو و آستارا خان را طی کند.

نجفی ارتباط با باکو، استراخان و بندر اکتائو قزاقستان را فرصت جدیدی برای افزایش صادرات و  واردات ارزان‌تر دانست و گفت: با محاسبات انجام شده درصورت ایجاد این ارتباط،  هزینه حمل کالا تنها از چین به منطقه ازاد انزلی از طریق این کریدور تا 41درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر : ۴۱۱۴۱۰