خبرگزاری کار ایران

۶ ماهه اول سال‌جاری صورت گرفت؛

19 مورد خودکشی در شهرستان رشت

معاون فرماندار رشت گفت: آمار خودکشی‌ها در سطح شهرستان‌رشت نیمه‌اول امسال 19 مورد بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت در پیش داشتن روز خانواده ، جلسه انحرافات و آسیب‌های فکری در حیطه خانواده  و آسیب‌های اجتماعی  با حضور معاون  سیاسی و اجتماعی فرمانداری و سایر مسئولان ذیربط برگزار شد.

علی وارسته معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار شهرستان رشت گفت: آسیب‌های اجتماعی زیادی در زندگی امروزه به چشم می‌خورد و مشکلات و معضلاتی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی و خیانت زوجین به  یکدیگر از جمله  معضلات قابل تامل  در جامعه است.

وی افزود: آمار خودکشی‌ها در سطح  شهرستان رشت در نیمه‌اول امسال، 19 مورد خودکشی موفق شامل 16 مرد و سه زن و ده مورد خودکشی ناموفق شامل هفت مرد و سه زن بوده و بیشترین آمار خودکشی از نوع حلق آویزکردن بوده است.

معاون سیاسی فرماندار معتقد است: علاوه بر رسیدگی و شناخت افراد باید با آموزش به نسل پر خطر مانند جوانان و نوجوانان به پیشگیری از این آسیب بپردازیم.

وی افزود: در همین رابطه باید با توجه به در پیش بودن فصل  مدارس و دانشگاه  با جمع‌بندی و پیگیری توسط مراکز آموزشی و بخشداران و نیروی انتظامی به پیگیری و عملیاتی شدن این مسئله ، مشکلات موجود را مرتفع  کنیم، یعنی گستره  کار را به محله‌ها برده تا فراتر از جریان اداری انجام  گیرد. 

کد خبر : ۴۱۰۸۰۴