خبرگزاری کار ایران

ایزددوست عنوان کرد:

سهم 25 درصدی تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان از اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۷۵۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان 25 درصد از سهم اقتصاد کشور را متعلق به تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود ایزددوست ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به کاهش نرخ بیکاری گیلان به 11 درصد اشاره کرد و بیان داشت: اکنون نرخ بیکاری استان به متوسط کشوری رسیده که این امر به معنای برطرف شدن بیکاری در گیلان نیست.

ایزددوست با بیان اینکه توانایی کاهش نرخ بیکاری به تک‌رقمی در سال 95 ـ 96 در استان را داریم، گفت: ایجاد اشتغال نیازمند تلاش فرادستگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان 25 درصد از سهم اقتصاد کشور را متعلق به تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و اذعان داشت: سال گذشته دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان رتبه‌بندی خوبی در کشور کسب کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه از آغاز هفته تعاون در شهریورماه جاری خبر داد و اظهار کرد: 13 تا 19 شهریورماه جاری هفته تعاون نامگذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان صددرصد صید ماهی دریایی را توسط تعاونی‌های صیادی در گیلان دانست.

وی با اشاره به کسب رتبه کمتر از 10 این اداره‌کل در کشور در سال 94 افزود: سال گذشته اداره‌کل بیمه سلامت گیلان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی به کسب رتبه سوم مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان بین 31 استان کشور در سال 94 اشاره کرد وگفت: سال گذشته آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی گیلان رتبه پنجم کشوری را کسب کردند ضمن اینکه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رتبه ششم کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین با بیان اینکه موظف هستیم 14 هزار و 500 واحد مسکن‌مهر در قالب تعاونی در گیلان احداث کرده و تحویل دهیم، ادامه داد: احداث واحدهای مسکن‌مهر در قالب 16 شرکت تعاونی در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی و تاکنون 10 هزار و 421 واحد تحویل متقاضیان شده است.

ایزددوست با بیان اینکه 147 هزار نفر عضو تعاونی مرزنشینان گیلان هستند، گفت: سال گذشته شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان 27 میلیون دلار صادرات داشتند.

ایزددوست به عضویت یک‌ میلیون و 900 هزار نفر در قالب سهام عدالت در استان اشاره کرد و بیان داشت: 70 درصد از حمل و نقل، بار و مسافر استان توسط شرکت‌های تعاونی حمل و نقل انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز