خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

ضرورت نگاه پیشگیرانه به بخش سلامت

شهردار رشت گفت: به دنبال این هستیم که با نگاهی پیشگیرانه به حوزه سلامت و ارتقای ذهنی پیشگیرانه در شهروندان، کمتر به دنبال حوزه درمان برویم.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدعلی ثابت قدم در همایش تجلیل از پزشکان این شهر با اشاره به اهمیت حضور پزشکان در جامعه بیان داشت: قطعا جامعه‌ای که به دنبال سلامت می‌گردد و به دنبال ارتقا و توسعه پایدار است باید به دنبال افرادی باشد که می‌توانند با تخصصشان سلامت روح و جسم را ارتقا دهند.

شهردار رشت با اشاره به طرح‌های سلامت که در سال‌های اخیر در کشور مطرح شده است و آخرین مورد آن طرح تحول نظام سلامت است خطاب به پزشکان تصریح کرد : تمامی این طرح‌ها قاعدتا باید از ناحیه شما عزیزان به بهبود کیفی سلامت شهروندان و مراجعه کنندگان به شما مبنای عمل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه افراد در نقطه کلیدی زندگی خود به پزشکان مراجعه می‌کنند گفت: این مراجعات الزاما منتج به نقاط حاد نمی‌شود اما زمانی که انسانی در مقابل انسانی دیگر موضوعات مربوط به حاد بودن شرایط خود را منتقل می‌کند دلیلی می‌شود تا شما هم استرس را درک کنید و هرچه این درک را بیشتر در خودتان اعمال کنید با مخاطب خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

ثابت قدم در خصوص نگاه حوزه مدیریت شهری به سلامت گفت: به دنبال این هستیم که با نگاهی پیشگیرانه به حوزه سلامت و ارتقای ذهنی پیشگیرانه در شهروندان، کمتر به دنبال حوزه درمان برویم.

شهردار رشت با بیان اینکه پزشک خانواده یکی از هفت پایه طرح تحول نظام سلامت است در ادامه گفت : باید به تدریج به گونه‌ای در جامعه نهادینه شود که سوگند شما به عنوان امانتدار مردم بیش از پیش محقق شود.

وی افزود: چه در پیشگیری چه درمان و مبارزه با ناهنجاری‌ها مبتنی بر انسان‌هایی است که تخصص لازم آن را دارند.

ثابت قدم گفت: جامعه باید بپذیرد که اگر افرادی تخصصی کسب کردند باید در جایگاه مرغوب تری از لحاظ اقتصادی و اجتماعی باشند و نباید بترسیم و همه جامعه را در یک سطح مالی قرار دهیم.

وی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی اظهار داشت: شما به عنوان فردی در جامعه محسوب می شوید که می‌توانید کمک‌های عمیقی به شهروندان کنید. باید قدر شما را بدانیم و از توانمندی‌های مادی و معنوی شما برای شهروندان بهره بگیریم.

شهردار رشت گفت: کسانی که سال‌ها زحمت کشیده‌اند باید نتیجه زحمتشان را ببینند و در جایی که مرتبط با ما باشد شرایط را فراهم می‌کنیم.

کد خبر : ۴۰۶۰۴۵