خبرگزاری کار ایران

سفر ابتکار به گیلان در سایه انتقاد شدید نمایندگان و استاندار این استان

رئیس سازمان محیط زیست قرار است امروز در سفری دوروزه به گیلان سفر کند، سفری که حواشی پیش از آن سرو صدای زیادی را در این استان به پا کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت ،رئیس سازمان محیط زیست قرار است امروز در سفری دوروزه به گیلان سفر کند، سفری که حواشی پیش از آن سرو صدای زیادی را در این استان به پا کرده است.

محمدپور در تشریح سفر دو روزه ابتکار به گیلان گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مناسبت هفته دولت، امروز وارد این استان خواهد شد.

محمدپور گفت: از برنامه‌های این سفر تشکیل جلسه کارگروه‌های مدیریت پسماند و کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار، نشست بررسی مسائل محیط زیست استان گیلان با مجمع نمایندگان استان، دیدار با نماینده معظم ولی فقیه و حضور در برنامه زنده شبانگاهی در شبکه باران خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اضافه کرد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در طی این سفر همچنین استخر بانوان انزلی را افتتاح کرده و کلنگ احداث مرکز جدید بازدیدکنندگان تالاب انزلی را به زمین خواهد زد.

به گفته محمدپور بازدید از روند عملیات اجرایی طرح حفاظت و احیاء تالاب انزلی و همچنین بازدید از وضعیت گونه مهاجم سنبل آبی در آببندان ملاسرای شفت و بازدید از نتیجه مشارکت در پاکسازی تالاب عینک رشت از دیگر برنامه های این سفر دوروزه هستند.

به گزارش ایلنا،این سفر در حالی انجام می‌شود که انتقادهای شدیدی نسبت به ابتکار توسط مسئولان و نمایندگان گیلان در روزها و هفته‌های اخیر مطرح شده است.

مهرداد لاهوتی، در نطق میان دستور جلسه ی علنی 31 مرداد ماه خطاب به ابتکار گفته بود: سد شفارود که ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و جلوی کارش را گرفتند. مسئله دیگر هم شیرآب‌های است که گیلان به این دلیل رتبه دوم سرطان را به خود اختصاص داده است. به شما توصیه می‌کنم تا این دو مشکل را حل نکردید به گیلان سفر نکنید.

کوچکی نژاد نائب‌رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از گله‌مندی نمایندگان استان گیلان درباره سفر ابتکار به این استان خبر داده بود و گفته بود: استاندار گیلان هم به رئیس سازمان محیط زیست پیغام داد این سفر انجام نشود.

کد خبر : ۴۰۴۴۰۴