خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد:

لزوم توجه بیشتر مسئولان گیلان به صیانت از اراضی ملی

جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال به ریاست رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد سیاوش‌ پور در این نشست با اشاره به حدود 2000 هکتار از اراضی ملی متصرفه در چاف و چمخاله تصریح کرد: حدود 15 سال است که اراضی این منطقه مورد تصرف قرار گرفته کرده و این مسله همت کلیه مسولان امر را میطلبد.

رئیس شورای قضایی استان از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست تا درباره این اراضی متصرفه به وظیفه قانونی خود عمل کنند و افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز  تمهیدات لازم برای حمایت ‌های قضایی را انجام خواهد داد.

وی  در ادامه با تاکید بر اجرای قانون از واحدهای نظارتی استان به ویژه بازرس کل استان خواست تا نظارت‌های دقیق‌تری در نقاط آسیب‌پذیر استان به ویژه مناطق نام برده انجام گیرد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه صیانت از حقوق بیت‌المال را  از وظایف همه مسولان دانست و ابراز داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان در این مسئله به جد ورود کرده و به نتایج مطلوبی دست یافته است.

سیاوش‌پور با بیان تاکیدات رئیس قوه‌قضائیه در حفظ اراضی ملی تصریح کرد: نباید با عدم نظارت و تعلل مسئولان بعد از ساخت منازل‌مسکونی غیرقانونی مجبور به تخریب آن باشیم بلکه باید با نظارت دقیق در همان ابتدا  از ساخت و سازهای  بی‌مورد در جنگل‌ها و سواحل جلوگیری کرد.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر حفظ حقوق بیت‌المال تصریح کرد:  هرچند مسئولان استان‌گیلان در صیانت از اراضی‌ملی اقدامات زیادی را صورت داده‌اند ولی باز هم این امر مستلزم توجه و همت تمامی نهادها و دستگاه‌های مرتبط است.

وی  با توجه به اهمیت صیانت از منابع طبیعی،  اقدامات صورت گرفته در استان را دارای بازتاب خوبی بین مردم  عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد طبیعتی  سبزتر بدون  کمترین دخل و تصرف  باشیم.

سیاوش‌پور  دستگاه‌قضایی را حافظ  حقوق بیت‌المال  عنوان کرد و  اظهار داشت: هیچ توسعه‌ای بدون حفظ محیط‌زیست شایسته نیست  و قوه‌قضائیه با متصرفان و متجاوزان به اراضی‌ملی و سواحل و جنگل‌ها برخورد قانونی لازم را  انجام خواهد داد.

کد خبر : ۴۰۱۸۰۴