خبرگزاری کار ایران

ثابت‌قدم خبر داد:

راه‌اندازی مدرسه تالاب در شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۵۹۱

شهردار کلانشهر رشت از راه اندازی مدسه تالاب در شهر رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست هم اندیشی راه اندازی مدارس تالابی و سبز با حضور ثابت‌قدم شهردار رشت، طیبه بینا مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی، عادل اعتمادی مسئول تالار گفتمان عینک و جمعی از اساتید برجسته شهر رشت امروز در دفتر شهردار برگزار شد.

در این نشست ثابت قدم ضمن ابراز خرسندی از ارائه این طرح در راستای توسعه پایدار شهر رشت توسط مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اساسی کشورهای کوشا در حفاظت از محیط زیست، بعد سوم توسعه پایدار یعنی سیاست‌گذاری در راستای آموزش است که در این میان تاسیس و راه‌اندازی مدارس سبز براساس استاندارهای بین‌المللی به عنوان یک برنامه بین‌المللی آموزشی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا بیش از ۴۰ هزار مدرسه سبز وجود دارد، گفت: در این میان سهم ایران حدود ۳۰ مدرسه است که براساس آمارهای موجود در ایران مصرف انرژی بیش از ۵ برابر متوسط رشد مصرف انرژی در جهان است پس شکی نیست که بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌تواند کمک بزرگی به رشد و توسعه کشورمان مخصوصا شهر رشت باشد. 

ثابت‌قدم اظهار داشت: امید است در آینده نزدیک با مشارکت و همکاری سازمان‌های چون پسماند، سیما منظر و فضای سبز شهری، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، عمران، نظام مهندسی ساختمان استان گیلان، اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و همچنین اداره کل محیط زیست استان گیلان شاهد راه‌اندازی و تاسیس این مدارس در سطح شهر رشت باشیم

وی همچنین از راه‌اندازی مدسه تالاب در شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است که به عنوان ویژگی خاص یک اکوسیستم زنده درون‌شهری مطرح و بخاطر قراری گیری در کریدور پروازی پرندگان مهاجر قابلیت آن را دارد که بخشی از پرندگان مهاجر این تالاب را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کنند.

 طیبه بینا نیز در این نشست وجود مدارس سبز را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های آموزش پایدار به دانش‌آموزان در راستای صرفه‌جویی و نگهداری از محیط زیست عنوان کرد و گفت: از جمله ویژگی‌های این مدارس برگزاری کلاس در فضای آزاد، آموزش از کودکی، حذف ظروف پلاستیکی، مدرسه‌ای با کمترین میزان کاغذ، تفکیک زباله از مبدا، زندگی بدون پلاستیک، آموزش استفاده از انرژی‌های رایگان و طبیعی، کاشت و نگهداری گل و گیاه در اوقات فراغت و بیکاری دانش آموزان... است.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری با اشاره به نزدیک شدن به شروع مدارس در مهرماه گفت: طرح مدارس تالابی در فصل مدارس با کمک مهدهای کودک توسط سازمان پسماند و همکاری انجمن های مردم نهاد به صورت پایلوت به مدت سه روز با هدف ارتقا آگاهی کودکان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز