خبرگزاری کار ایران

شهردار لشت‌نشا خبر داد:

سه هزار متر لوله‌گذاری ساماندهی آب‌های سطحی شهر لشت نشاء

ساماندهی آب‌ها از وظایف اداره آب محسوب می‌شود، اما 3 هزار متر لوله‌گذاری برای ساماندهی آب‌های سطحی شهر توسط شهرداری لشت‌نشاء انجام شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، ابراهیم خوش‌فطرت در جلسه بررسی مشکلات شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در روستاها گفت: نبود اشتغال یکی از دلیل مهاجرت مردم از شهر لشت‌نشا است

شهردار لشت‌نشا با بیان اینکه نبود امکانات زیرساختی از دلیل‌های مهاجرت مردم از این شهر است، تصریح کرد: بسیاری از روستاها در بحث توسعه‌ای از شهرها سبقت گرفتند.

خوش‌فطرت متذکر شد: ساماندهی آب‌ها از وظایف اداره آب محسوب می‌شود اما 3 هزار متر لوله‌گذاری برای ساماندهی آب‌های سطحی شهر توسط شهرداری لشت‌نشا انجام شده است.

شهردار لشت‌نشا به تاسیس شهرداری این شهر در سال 1328 اشاره کرد و افزود: نهرهای کشاورزی اطراف شهر لشت‌نشا به دلیل گسترش شهر در مرکز آن قرار گرفته و اکنون با کمبود لوله مواجه هستیم.

خوش‌فطرت، ایجاد زیرساخت‌های لازم در جلوگیری از مهاجرت مردم از شهر لشت‌نشا را موثر خواند و بیان کرد: شهر لشت‌نشا اوقافی است و یکی از موانع توسعه پایدار شهری محسوب می‌شود.

وی، فلسفه اجرای طرح‌های هادی را جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها عنوان کرد و افزود: اکنون مشکل مذکور را در شهر لشت‌نشا داریم و با توجه به قدمت این شهر مردم به شهرهای بزرگ‌تر مانند رشت مهاجرت می‌کنند.

خوش‌فطرت یادآور شد: سال‌هاست مسؤولان و نمایندگان مردم لشت‌نشا در مجلس به‌دنبال برطرف کردن مشکل اوقافی بودن این شهر هستند اما به دلیل نبود سازوکار قانونی به نتیجه‌ای نرسیدند.

شهردار لشت با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار به‌دنبال ارزش افزوده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در لشت‌نشاء به دلیل اوقافی بودن 60 درصد از این شهر ارزش افزوده برای سرمایه‌گذاران ندارد.

وی با بیان اینکه شهر لشت‌نشا با مشکلات بسیاری مواجه است، اظهار کرد: بوی فاضلاب در داخل شهر انسان را اذیت می‌کند.

این مسئول به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در شهر لشت‌نشا اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم سند بازآفرینی شهری لشت‌نشا را تدوین کنیم اما به دلیل اوقافی بودن این شهر سرمایه‌گذاران علاقه‌ای برای سرمایه‌گذاری در لشت‌نشا ندارند.

شهردار لشت‌نشا، اجرای طرح کمربندی این شهر را نیازمند اختصاص اعتبارات از محل منابع ملی خواند و تصریح کرد: مبلغ 420 میلیون تومان برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفتند اما 45 میلیون تومان از این اعتبارات اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ترافیک از دیگر مشکلات شهر لشت‌نشا است، بیان کرد: موضوع کمربندی شهر لشت‌نشا بسیار حائز اهمیت است و این امر موجب شده ترافیک داخل شهر قفل شود.

کد خبر : ۳۹۸۶۰۶