خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

عده‌ای نمی خواهند اندیشه‌های نو و دستاوردهای دولت را ببینند/افزایش صادرات نفت از 250 هزار به بیش از 2 میلیون و 400 هزاربشکه

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۳۲۵

محمد علی نجفی امروز در اولین جشن فارغ التحصیلی دانش آموختان دانشگاه فرهنگیان استان فلسفه‌ی شغل معلمی را بردباری و صبوری عنوان کرد و گفت: معلمان سخنگویی امین برای بازگویی حقایق و واقعیت های جامعه به دانش آموزان باشند.

به گزارش ایلنا از رشت محمد علی نجفی امروز در اولین جشن فارغ التحصیلی دانش آموختان دانشگاه فرهنگیان استان فلسفه‌ی شغل معلمی را بردباری و صبوری عنوان کرد و گفت: معلمان سخنگویی امین برای بازگویی حقایق و واقعیت های جامعه به دانش آموزان باشند.

استاندار گیلان در این مراسم که در مجتمع زیباکنار برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان جدید الورود به مجموعه آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه جزء اولین گروه مستخدمین آموزش و پرورش  پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودم گفت: در دوران مدیریتی‌ام تلاشم بر این بوده تا روحیه و اخلاق معلمی را سرمشق خود قرار دهم.

وی خاطر نشان کرد: معلمان گشاده رویی، سعه‌ی صدر، وقار و اندیشه‌ای بلند را در کنار امور آموزشی و پرورشی به همراه دارند.

وی فلسفه‌ی شغل معلمی را بردباری و صبوری عنوان کرد و افزود: معلمی که از اخلاق برخوردار باشد الگویی بارز برای اخلاق مداری دانش آموزان خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دانش آموز خلاق می‌تواند مدیری خلاق برای آینده‌ی کشور باشد گفت : معلمان باید خلاقیت را از ابتدا در وجود دانش آموزان پرورش دهند.

وی بر ضرورت حفظ شخصیت دانش آموزان تأکید و تصریح کرد: استقلال شخصیت، بزرگترین آرمانی است که دانش آموز می‌تواند داشته باشد.

نجفی دوران ابتدائی را دورانی حیاتی در شکل گیری آینده‌ی دانش آموز عنوان کرد و افزود: معلمان با تربیت صحیح دانش آموزان در دوران ابتدائی آنان را در جامعه در همین راستا هدایت خواهند کرد.

وی وجود جسارت و شهامت در دانش آموزان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان باید بتوانند به صورت آزادانه حرف خود را بزنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دانش آموز باید اعتراض همراه با اخلاق و ادب را در مدارس بیاموزد افزود: تلاش شود تا دانش آموزان نحوه‌ی صحبت کردن و بیان مطالبات خود را به بهترین وجه آموزش ببینند.

وی خاطر نشان کرد: مذاکره کنندگان تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته‌ای که با ادب و متانت توانستند در مقابل کشورهای دنیا حقانیت خود را به اثبات برسانند، نماد و الگویی برای دانش آموزان هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تشویق، ترغیب، تذکر و تنبیه هر یک در جای خود باید استفاده شود افزود: در نظام آموزشی جمهوری اسلامی، تنبیه بدنی و جسارت به دانش آموزان جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه براساس آئین نامه ها و بخش‌نامه‌ها مسئولیت بسیاری از شوراها، کمیته ها، کمیسیون ها و کارگروه ها در استان بر عهده ی استاندار است، خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه به داشتن اندیشه ی اقتصادی و توسعه‌ی اشتغال در استان معروف هستم اما زیباترین جلسه‌ای که در آن حاضر می‌شوم شورای آموزش و پرورش است.

نجفی خواستار درک مشکلات،‌ تنگناها و اقدامات انجام شده دولت توسط معلمان شد و افزود: معلمان سخنگویی امین برای بازگویی حقایق جامعه به دانش آموزان باشند.

وی با بیان اینکه عده‌ای نمی خواهند اندیشه‌های نو و دستاوردهای بدست آمده دولت را ببینند گفت: یکی از دستاوردهای برجام و مذاکرات هسته‌ای، افزایش صادرات نفت است که در 2 سال گذشته به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اگر روند تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کرد تولید نفت، در سال گذشته به کمتر از 250 هزار بشکه می‌رسید افزود: امروز با افتخار از سوی وزارت نفت اعلام می‌شود که 2 میلیون و 400 هزار بشکه صادرات نفت داریم.

گفتنی است در این مراسم از تعداد 2 هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌ فرهنگیان استان، 300 نفر از دانش آموختگان این دانشگاه از امروز و 300 نفر دیگر نیز تا بهمن ماه امسال فعالیت خود را در آموزش و پرورش آغاز خواهند کرد.

در پایان این مراسم برخی از دانشجویان برتر این دانشگاه با اهداء لوح تقدیر توسط استاندار گیلان تقدیر شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز