خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

ایجاد مجتمع‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی دائمی در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۵۲۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد مجتمع‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی دائمی در استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از تأسیسات گردشگری گیلان، از ایجاد مجتمع‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی دائمی در استان گیلان خبر داد.

وه تصریح کرد: اکنون دو مجتمع تولیدی و نمایشگاهی صنایع دستی در آستارا و فومن در حال برنامه‌ریزی است.

علیزاده با بیان اینکه تعیین موقعیت و عرصه مجتمع‌های مذکور انجام شده، تصریح کرد: بازارچه‌های صنایع دستی با توجه به منابع اعتباری پیش‌بینی شده مد نظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به فعالیت 20 هزار نفر هنرمند در بخش‌های مختلف صنایع دستی گیلان اشاره کرد و افزود: بخشی از فرصت‌های شغلی در مشاغل خانگی تعریف شده و به‌دنبال کارگاه محوری مشاغل خانگی در استان هستیم.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه مرمت و ساماندهی مجموعه بنای تاریخی قلعه‌رودخان را در بخش میراث فرهنگی پیگیری می‌کنیم، اذعان داشت: قلعه‌رودخان دارای 44 برج است و بخشی از آن آسیب دیده است.

وی بخشی از درآمدزایی گردشگری استان را از محل بنای تاریخی قلعه‌رودخان دانست و گفت: امسال فاز نخست عملیات ساماندهی قلعه‌رودخان اجرایی می‌شود.

علیزاده همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد دو دهکده صنایع دستی در قاسم‌آباد اولیا و سفلی در منطقه شرق و روستای عنبران آستارا در غرب استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  گیلان محور پیرسرا را یکی از محدوده‌های تعیین‌کننده صنایع‌دستی در شهر رشت خواند و یادآور شد: ساماندهی بازارچه پیرسرا آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز