خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

طرح صنعتی تولید چادر مشکی با ظرفیت سالانه پنج میلیون متر مربع در گیلان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلانی از طرح صنعتی تولید چادر مشکی با ظرفیت سالانه پنج میلیون متر مربع در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، کریم توکل‌نیا در بازدید از شهرک صنعتی سفید رود رشت با بیان اینکه شهرک صنعتی سفیدرود رشت برای ایجاد طرح صنعتی تولید چادر مشکی در نظر گرفته شده است گفت: استفاده از مزایای موجود در شهرک از ویژگی‌ها و مزایای شهرک صنعتی سفیدرود است.

توکل‌نیا با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در گیلان افزود: طرح‌های صنعتی برای جذب سرمایه‌گذاران در نقاط مختلف استان تهیه شده است.

وی به ارائه طرح صنعتی تولید چادر مشکی با ظرفیت سالانه پنج میلیون متر مربع در گیلان اشاره کرد و افزود: وجود بازار مناسب و دسترسی به مواد اولیه دلیل ارائه طرح مذکور در استان است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با اشاره به ارائه طرح صنعتی تولید پارچه و منسوجات فنی و تکنیکال در استان خاطرنشان کرد: سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع ظرفیت طرح صنعتی مذکور است.

وی به وجود انواع الیاف مصنوعی در داخل و خارج از کشور برای تولید چادر مشکی اشاره کرد و گفت: کشورهای اسلامی منطقه از اهداف صادراتی طرح صنعتی تولید چادر مشکی در گیلان هستند.

توکل‌نیا جدید بودن طرح و کاربرد در بیشتر محصولات نساجی را از ویژگی‌های طرح صنعتی تولید پارچه و منسوجات فنی و تکنیکال عنوان کرد و یادآور شد: امکان مشارکت سازمان گسترش تا سقف ۴۹ درصد با بخش غیردولتی از دیگر مزایای اجرای طرح مذکور در گیلان است.

توکل‌نیا شهرک صنعتی سفیدرود رشت را دارای آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و فرعی و فرودگاه خواند و اضافه کرد: شهرک مذکور ۳۰ کیلومتر تا بندر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فاصله دارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی، کویت و عربستان از اهداف صادراتی طرح صنعتی ریسندگی، بافندگی و رنگرزی سیستم پنبه‌ای و الیاف مصنوعی در گیلان است.

توکل‌نیا با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سفیدرود رشت برای اجرای طرح صنعتی ریسندگی، بافندگی و رنگرزی سیستم پنبه‌ای و الیاف مصنوعی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: استفاده از امکانات موجود در شهرک، نزدیکی به امکانات موجود به منظور خرید مواد اولیه و صادرات آن از ویژگی‌ها و مزایای شهرک صنعتی سفیدرود رشت است.

وی وجود نیروی کار متخصص و شرایط مناسب جوی را از ویژگی‌های ارائه طرح صنعتی ریسندگی، بافندگی و رنگرزی سیستم پنبه‌ای و الیاف مصنوعی در گیلان عنوان کرد و گفت: الیاف طبیعی و مصنوعی، پنبه، «پلی‌استر» و «ویسکوز» و همچنین مواد رنگرزی تکمیلی در داخل کشور وجود دارد.

کد خبر : ۳۹۲۱۴۶