خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت تاکید کرد:

ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز نباید به اقشار ضعیف آسیب وارد کند

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۷۹۹

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: 50 درصد از هشت هزار سازه‌های مسکونی غیررسمی مربوط به اقشار کم درآمد و ضعیف است که صرفاً سر پناهی را برای خود تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد بازآفرینی شهرستان رشت که با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان و دیگر نمایندگان رشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: کسی در این موضع مهم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز دفاع نمی‌کرده است و این قانون در سال 85 وضع  شده است که پس از گذشت ده سال ساخت و ساز ها  با مجوز ها ساخته می شود.

نماینده مردم شهرستان رشت گفت: همت مدیران شهرستان در راستای حل معضلات سکونت گاه‌های غیررسمی و پیگیری مشکلات املاک نسقی حاشیه شهر رشت این چالش ها را برطرف خواهد کرد.

غلامعلی جعفرزاده در ادامه اذعان داشت: قانون اجرایی و ساختن منازل مسکونی در سال 85 مصوب شده  بود که عدم  رسیدگی و هماهنگی مسئولان و نظارت و مدیرت صحیح در طرح اجرای این قانون و  اجازه  ساخت بی رویه توسط سازمان‌های مربوطه منجر به این اتفاق شده است.

وی در ادامه افزود: 50 درصد از هشت هزار سازه‌های مسکونی غیر رسمی مربوط به اقشار کم درآمد و ضعیف است که صرفاً سر پناهی را برای خود تدارک دیده اند.

 جعفرزاده بیان داشت: این ساخت و سازها بر منوال گذشته ساخته شده و اجرای این  قانون توسط مسئولان به یکباره اعلام شده است که با تدابیر و ایجاد تسهیلات آسان برای این افراد مشکلات و معضلات حل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان رشت افزود: مدت زیادی است که ساخت و سازهای غیرمجاز همه را به خود درگیر کرده است.

در ادامه ثابت قدم شهردار رشت گفت: اتکا شهرداری به در آمد مجوزهای خلاف ساختمانی به 16 الی 17 درصد رسیده و هیچ سودی برای شهرداری ندارد.

وی افزود: 50 درصد مسکن‌های ساخته شده غیر رسمی در شهرستان رشت واحد تک واحده و انفرادی است.

شهردار رشت بیان داشت: کسانی که ساخت و ساز انفرادی داشته اند می‌توانند  به کمسیون ماده 100 شهرداری مراجعه کرده و خارج از نوبت در یک بازده زمانی خاص از شرایط تسهیل شده و با کمترین اقساط که توسط شهرداری اجرایی خواهد شد، با طی مراحل قانونی پایان کار خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز