خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد:

آمادگی برای اجرای طرح‌های مشترک آموزشی و مهارت‌آموزی با منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۱۹۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ارائه فناوری‌های راهبردی نوین را از اولویت‌های این مرکز عنوان و تصریح کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانیم طرح‌های مشترک با منطقه آزاد انزلی را عملیاتی کنیم.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، رحیم عطایی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست با رضا مسرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در مرکز رشد آموزش‌ فناوری‌های راهبردی نوین در شهرک صنعتی حسن‌رود، توسعه این منطقه را در اشتغال نیروهای آموزش‌دیده و جویای کار تاثیرگذار دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان توسعه منطقه آزاد انزلی را در ارتقای مهارت کارگران مهم دانست و تصریح کرد: رشد آموزش‌های مهارتی جزو اولویت‌های مرکز آموزش‌ فنی و‌حرفه‌ای گیلان بوده و در این راستا رتبه پنجم کشوری را دارد.

وی ارائه فناوری‌های راهبردی نوین را از اولویت‌های این مرکز عنوان کرد و تصریح کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانیم طرح‌های مشترک با منطقه آزاد انزلی را عملیاتی کنیم.

عطایی پور با بیان اینکه از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی برای توسعه برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنیم، افزود: می‌توانیم در طراحی برد الکترونیک، انرژی‌های نو، کنترل هوشمند حمل و نقل و فناوری اطلاعات همکاری مشترک با منطقه آزاد داشته باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان اذعان داشت: فناوری در حوزه‌های شبیه‌سازی، خرید و فروش آنلاین و تجارت الکترونیک، تولید گیاهان دارویی، فناوری زیست‌محیطی و جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌همراه مکانیک خودروهای پلاک منطقه آزاد از جمله مهم‌ترین طرح‌های عملیاتی و اجرایی فنی‌و حرفه‌ای برای همکاری‌های مشترک با منطقه آزاد انزلی است.

رضا مسرور نیز با اشاره به طرح‌ها و توانمندی‌های اداره کل آموزش فنی و‌حرفه‌ای گیلان، خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی و آموزش و مهارت حائز اهمیت است و برای رسیدن به این منظور باید برنامه عملیاتی مشترک تدوین شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان داشت: ایجاد مراکز رشد آموزش فناوری‌های نوین در مناطق آزاد را به عنوان بخشی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد.

مسرور با بیان اینکه افراد آموزش‌دیده به واحدهای تولیدی و موسسات کاریابی منطقه آزاد معرفی می‌شوند، گفت: توسعه و ارتقای فعالیت‌های آموزشی منجر به رشد شاخص‌های بهره‌وری نیروهای شاغل در منطقه آزاد انزلی می‌شود.

وی گسترش آموزش‌های مهارتی و عملیاتی در این منطقه را مورد حمایت قرار داد و افزود: در دو سال اخیر ایجاد اشتغال مولد از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان در حوزه اشتغال‌زایی بوده است.

مسرور تحقق اقتصاد مقاومتی را از برنامه‌های اصلی عنوان کرد و گفت: درحال پیگیری و اجرای مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی  در منطقه آزاد انزلی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز