خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خواستار شد:

تشکیل مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله امینیان در رشت

استاندار گیلان خواستار تشکیل مؤسسه‌ تنظیم و نشر آثار آیت‌الله امینیان در رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مختار امینیان نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه‌اشرفیه، بیان کرد: مرحوم آیت‌الله امینیان نقش مؤثری در کنار دیگر بزرگان گیلان در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی داشت.

نجفی خواستار تشکیل مؤسسه‌ تنظیم و نشر آثار آیت‌الله امینیان در رشت شد و اظهار کرد: معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی آیت‌الله امینیان در شناساندن ریشه‌های غنی فرهنگی جامعه‌ به نسل جوان گیلان و آستانه‌اشرفیه کمک می‌کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: متانت و صداقت در گفتار و کردار موجب انس و الفت عمیق مردم با آیت‌الله امینیان شده بود.

وی ویژگی شخصیتی آیت‌الله امینیان در جایگاه‌های مختلف از جمله نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان را مثال‌زدنی و الگو خواند.

استاندار گیلان با بیان اینکه آیت‌الله امینیان تلاش بسیاری در ترویج اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب داشت، افزود: مسؤولان دانشگاه گیلان باید برنامه‌ای وزین برای بزرگداشت شخصیت علمی و فقهی آیت‌الله امینیان در رشت برگزار کنند.

وی از مرحوم آیت‌الله امینیان آثاری نظیر مبانی اخلاق اسلامی، مبانی فلسفه اسلامی، از اسلام تا ارتداد و قرة‌العین در نماز به یادگار مانده است.

نجفی با برشمردن سوابق علمی آیت‌الله امینیان گفت: این روحانی مبارز چهار دوره نمایندگی مجلس خبرگان و امام جمعه آستانه‌اشرفیه را داشت.

کد خبر : ۳۷۸۱۵۱