خبرگزاری کار ایران

تقدیر مدیریت‌شهری از غسال‌ها و غساله‌های باغ رضوان

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۹۰۰

جمعی از مدیران شهرداری با حضور در سازمان آرامستان‌ها از غسال‌ها و غساله‌ها تقدیر کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد و فرانک پیشگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران شهرداری  با حضور در سازمان آرامستان‌ها از غسال‌ها و غساله‌ها تقدیر کردند.

سید محمد علی ثابت‌قدم  در این مراسم با بیان اینکه اینجا رنگ و بوی معنویت می‌دهد، گفت: مراجعه به چنین فضاهایی می‌تواند درس عبرتی در زندگی دنیوی باشد. مراجعه دائمی در شرایطی که منجر به یاس و نا امیدی نشود می‌تواند دنیای بهتری را برای ما رقم بزند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه زندگی مادی ما باید عاری از خیلی از آلودگی‌ها و مسائل باشد، افزود: گذر از محسوسات و عینیات و رسیدن به ذهنیات و غیر محسوسات به ما یاد آور می‌شود که روزها و ساعت‌ها را چگونه بگذرانیم و چه هنجارها و واقعیت‌هایی را در زندگی بپذیریم.

وی با بیان اینکه اگر هیچ بازمانده‌ای در این دنیا برای فردی باقی نماند شهرداری‌ها وظایف بازماندگان را انجام خواهند داد، گفت: رسالت وجودی سازمان آرامستان‌ها را ایجاد ارتباطی مناسب میان افرادی که رفتند و آنها که هستند. سرعت و کیفیت ارائه خدمات از آمال بازماندگان کم می‌کند. بهداشت، سلامت و سرعت بخشی از آرامش روانی را به بازماندگان بر می‌گرداند. باید تلاش کنیم مسبب‌ بخشی از آمال بازماندگان نباشیم.

ثابت‌قدم به ضرورت توجه به فرهنگ شرقی و اسلامی و گرایش به معنویات اشاره کرد و ادامه داد: موضوع تسطیح تازه آباد رشت را تا یک ماه آینده کلنگ خواهیم زد. گاهی عبور و مرور در چنین فضاهایی از بسیاری از تقاطع‌های غیرهمسطح شهری بیشتر است و این نشان‌دهنده ضرورت کار است. ما مکلف به بهبود این محیط هستیم. تسطیح، توسعه فضای سبز و فضایی برای نشستن در راستای توسعه فرهنگ معنوی و تاثیر در زندگی مادی ضروری است.

فاطمه شیرزاد ابتدای سخنان خود خطاب به غسال‌ها و غساله‌ها با بیان اینکه ما به شما افتخار می‌کنیم، گفت: شما هر لحظه و ثانیه که در این آرامستان‌ها حضور دارید برایتان عبادت محسوب می‌شود و امیدواریم ما را نیز در دعای خیرتان فراموش نکنید. شما در حوزه خدمت‌رسانی به مردم، به خداوند بسیار نزدیک هستید و ما به شما افتخار می‌کنیم. 

رییس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع حقوق مشاغل آسیب پذیر افزود: متاسفانه موضوع مربوط به حقوق این عزیزان در مجلس شورای اسلامی متوقف شده که امیدواریم نمایندگان و به خصوص نمایندگان رشت این موضوع را در مجلس دهم پیگیری کنند.

شیرزاد در ادامه به فضاسازی و بهبود محیط آرامستان‌ها پرداخت و تصریح کرد: بهداشتی بودن این اماکن بسیار حائز اهمیت است که با بازدیدهای صورت گرفته نمره قابل قبولی را به خودشان اختصاص می‌دهند.

طیبه بینا با بیان پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه مسائل بهداشتی گفت: مدیرعامل سازمان درخواست کردند به برخی مشکلات بهداشتی موجود ورود کنیم. همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌های روانشناسی که هماهنگی‌های لازم آن انجام شده، در برنامه‌های پیش رو قرار دارد. 

بینا با بیان اینکه این عزیزان کار معنوی بزرگی انجام می‌دهند، افزود: ارتباط مستقیم با اموات و همین‌طور اقوام آنها روحیه بالایی می‌خواهد و ما آمده‌ایم با تجلیل از شما گوشه‌ای از زحمات‌تان را جبران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز