خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار گیلان خبر داد:

آوارگی روستاییان به دلیل اجرای طرح‌های تلخ در منابع طبیعی گیلان

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: اجرای طرح‌های زیاد و تلخ در منابع طبیعی گیلان موجب آوارگی روستاییان و افزایش حاشیه‌نشینی شهرها شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبان‌پور امروز در نشست بررسی سند استراتژیک توسعه سبز در استانداری گیلان با بیان اینکه اجرای طرح‌های زیاد و تلخی را در منابع طبیعی این استان تجربه کردیم، بیان کرد: اجرای این طرح‌ها منجر به آوارگی روستاییان شده است.

شعبان‌پور تصریح کرد: آوارگی روستاییان موجب ایجاد محلات حاشیه‌ای از جمله سلیمان‌داراب در رشت شد و روستاییان برای امرار معاش خود ناچاراً به شغل‌های کاذب مانند سیگارفروشی رو آوردند.

وی خواستار دقت بیشتر در اجرای طرح‌های توسعه سبز در منابع طبیعی این استان شد و خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح‌ها موضوعات آکادمیک کمتر مطرح شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان  خاطرنشان کرد: حتی اگر 20 درصد مطالب مطرح شده در جلسه مذکور اجرایی شود نیز بسیار خوب است و مطمئناً روستاییان بقیه آن را خود انجام می‌دهند.

وی با تصریح بر اینکه برای اجرای طرح‌های توسعه سبز باید عملیاتی کار کرد، گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که این طرح نیز مانند دیگر سند بالادست تنها گوشه‌ای جمع‌آوری و نگهداری شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان خواستار تعامل دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن طرح مذکور با این نهاد شد.

شعبان پور بیان کرد: این  آمادگی وجود دارد که برای پیگیری سند استراتژیک توسعه سبز جلساتی به صورت ماهانه برگزار کرده و روند اجرای آن را بررسی کنیم.

کد خبر : ۳۷۱۷۸۹