خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

اگر قوه قضاییه وکلا را تحت کنترل داشته باشد دفاع آزادانه از موکل حذف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۴۶۸

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: من کانون وکلا را یک کانون صرفا صنفی نمی دانم و معتقدم هم کانون صنفی است و هم کانون مدنی و می تواند در موارد لزوم در خیلی از اتفاقات تلخی که در جامعه ما اتفاق می افتد به کمک مردم بیاید.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در جمع وکلای دادگستری ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه ، روز پاسدار و روز جانبار و خیر مقدم به همه میهمانان گرامی که از سراسر کشور گفت: نظام و حاکمیتی موفق است که این نظام و حاکمیت بر اساس اصول مدنیت و در قالب یک مردم‌سالاری اداره بشود.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به تلاش دولت‌های مختلف در جهت دولتی کردن و دخالت در همه امور اظهار داشت : اعتقاد دارم وکلا در قالب کانون وکلایی مستقل اما در چارچوب نظام و نظارت عالیه قوه قضاییه که البته این نظارت عالیه نه به آن معنا که بتواند او را از حقوقی محروم بکند ، باید بتواند بدون ترس و لرز از قاضی و حقوق موکل خود دفاع بکند و در این شرایط است که وکلا خواهند توانست در اجرای رسالت خود و آنچه که به آن سوگند یادکرده اند، موفق باشند و اگر خدای نکرده غیر از این باشد و قوه قضاییه بخواهد وکلایی که از حقوق موکلین دفاع می کنند را تحت کنترل و عزل و نصب داشته باشد ، این خوف و رجاء وجود خواهد داشت و یک وکیل دیگر نمی تواند از موکل خود آزادانه دفاع کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه صحبت های خود با اشاره به لایحه طرح جامع وکالت گفت: لایحه ای در مجلس شورای اسلامی مطرح است تحت عنوان طرح جامع وکالت به شما اطمینان می دهم من دوستانم در مجلس از کانون وکلایی که بالغ بر نیم قرن سابقه خوش دارد ، حمایت خواهیم کرد.

وی افزود : طبیعی است که اگر وکیل و حقوقدانی از این مجموعه با این ظرافت حرکت می کند و از تمام روال هایی که برای پاکیزه بودن این کانون برقرار می کنید عبور می کند اما ناخودآگاه عملکرد او متناسب با وجاهت و شأنیت یک وکیل نیست ، قطعاً با این یک مورد برخورد می کنید.

جعفرزاده با اعلام حمایت از استقلال کانون وکلا گفت: ما در حوزه نمایندگی مجلس به همه وکلای و حقوق دان های آزادی که از حقوق مردم دفاع کنند نیاز داریم و حقوق دان هایی که ضمن اطلاع از تمام موازین قانونی و شرعی، حقوق اولیه موکل شان برای آنها اولی است، ما اعتقاد داریم کانون وکلا باید مستقل باشد و اگر تخلفی هم در این میان بوده یک یا دو مورد بوده که متخلف است.

این جانباز دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود بیان داشت: من کانون وکلا را یک کانون صرف صنفی نمی دانم و معتقدم هم کانون صنفی است و هم کانون مدنی و می تواند در موارد لزوم در خیلی از اتفاقات تلخی که در جامعه ما اتفاق می افتد به کمک مردم بیاید.

وی افزود : به شما اطمینان می دهم باهمه آنچه که در توان داریم از استقلال مدنی همه نهاد های مدنی حمایت کنیم و معتقدم نباید با موارد بسیار نادری که در همه جمع ها و مجموعه ها رخ می دهد نباید به شکلی باشد که استقلال یک نهاد زیر سئوال برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز