خبرگزاری کار ایران

در بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری۲۷۵میلیاردی بخش خصوصی در بندر کاسپین

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: ۲۷۵میلیارد تومان در حال سرمایه‌گذاری در ساخت موج‌شکن و اسکله بندر کاسپین است که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده است.

به گزارش ایلنا از محل بندر کاسپین، رضا مسرور در جریان بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از بندر کاسپین بیان کرد: زیرساخت نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور دارد‌.

وی افزود: همه کشورها در حال توسعه بنادر خود هستند که بندر ترکمنستان و روسیه از جمله آنان است.

وی افزود: روسیه سال گذشته ۷۶۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری داشته است که ایران سهم بسیار پایینی را داشته که باید در این حوزه مناطق آزاد کار ویژه انجام دهند.

مسرور بیان کرد: ظرفیت‌های اصلی گیلان روسیه و قزاقستان و کریدور شمال جنوب است که مشکل اصلی این بخش زیرساخت‌های ریلی و بندری است.

وی بیان کرد: انجام این بخش یعنی ۱میلیارد تن کالا از این کریدور عبور خواهد کرد که اگر سه درصد را جذب کنیم باید بنادر دیگر نیز احداث شود.

وی افزود: اندیشه مدیران منطقه آزاد انزلی توسعه در بخش بورس کالا، ایجاد زیرساخت‌های بندری و ریلی و راه‌اندازی کریدورهای ریلی و راه‌اندازی جاده ابریشم جدید که معروف به کریدور دوم است.

وی بیان کرد: بندر کاسپین پس کرانه را دارد و دسترسی به جاده و ریل از ظرفیت‌های موثر این بندر است.

مسرور بیان کرد: ۵۰۰هکتار کرانه در بندر کاسپین از ظرفیتهای مهم است که اتصال ریل به بندر از خواسته های مهم ما است.

وی گفت: ۱۵۹میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی در بندر کاسپین صورت گرفته که اجرایی خواهد شد.

مسرور افزود: پنج مرکز تجاری در منطقه آزاد انزلی در دست احداث بوده که بیش از پنج هزار نفر اشتغال در این منطقه ایجاده شده است.

کد خبر : ۳۷۰۰۴۰