خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره امور مالیاتی گیلان خبر داد:

56 درصد از وصولی سال 94 مربوط به مالیات‌های مستقیم است

مدیرکل اداره امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه سال گذشته 91 درصد درآمد مالیاتی این استان محقق شده است، گفت: این میزان دو درصد بیشتر از نرم کشوری است.

به گزارش ایلنا از آستارا، حسین حقیقی‌مژدهی ظهر امروز در دیدار با فرماندار این شهرستان، بیان کرد: بیشترین وصولی مالیات مربوط به منبع اشخاص حقوقی است که 32 درصد از درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

م‍ژدهی با اشاره به اینکه به طور میانگین حدود 80 درصد مشاغل در این استان مجهز به طرح جامع سیستم نظام جدید مالیاتی شده است، تصریح کرد: به دنبال توافق حاصل شده با اتاق اصناف کشور و امور مالیاتی، بازاریان می‌توانند پس از تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی، مالیات خود را به صورت تقسیطی پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه 56 درصد از وصولی سال 94 مربوط به مالیات‌های مستقیم و 44 درصد مربوط به مالیات‌های غیرمستقیم است، گفت: تاکنون زیرساخت‌های اجرای طرح جامع مالیاتی در تمام شهرستان‌های گیلان انجام شده است.

مژدهی این اقدام را در راستای حمایت از شاغلان و تعامل با اصناف برای کاهش فشار مالی بر بازاریان عنوان کرد و افزود: امروزه مالیات بهترین و پاک‌ترین منبع برای هزینه‌کرد دولت است.

مدیرکل اداره امور مالیاتی گیلان با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ مالیاتی، خاطرنشان کرد: درآمدها باید به طرف اشتغال، سرمایه‌گذاری و تولید سوق داده شود.

 به گفته حقیقی‌مژدهی، می‌توان به صورت بسیار روان و حسابرسی شده، بخشی از هزینه‌کرد دولت را از طریق وجوه و درآمدهایی که از مردم، فعالان اقتصادی و اصناف وصول می‌شود، تحقق بخشید.

حقیقی‌مژدهی با اشاره به اینکه سال گذشته 91 درصد درآمد مالیاتی گیلان محقق شده است، متذکر شد: این میزان دو درصد بیشتر از نرم کشوری است.

وی با تصریح بر اینکه بخش زیادی از هزینه‌های دولت در بیشتر کشورها از طریق وصول مالیات پوشش داده می‌شود، یادآور شد: بر این اساس نظام اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر به جایی رسیده که باید از اتکا به درآمدهای نفتی کاسته شود و به طرف درآمدهای مالیاتی برود.

وی مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در پرداخت به‌موقع مالیات را موجب عمران، آبادانی، توسعه و رونق اقتصادی کشور دانست.

کد خبر : ۳۶۹۸۳۱