خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ارشاد آستارا در جمع خبرنگاران:

رفع ناهنجاری های تهدید کننده جوانان در دستور کار کارگروه مبارزه با مواد مخدر آستارا

جوان بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد در بستر جامعه تأکید کرد و افزود: برای حصول این مهم، بیش از 20 دستگاه و سازمان ذیربط در سطح شهرستان بایستی نقش ایفا کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، ابوطالب جوان صبح امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل نخستین کارگروه مبارزه با اعتیاد در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه در شرایط حاضر بخش عمده‌ای از جمعیت فعال و جوان کشور با افتادن در دام اعتیاد، طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهند و از گردونه کار، تلاش و بخش مولد حذف می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا مواد مخدر و اعتیاد را یکی از معضلات بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگروه می‌تواند با یک برنامه  مفید و هدفمند در گستره جغرافیای شهرستان، جوانان جامعه را در برابر آسیب‌ها و تهدیدهای ناشی از مواد مخدر بیمه کند.

جوان با بیان اینکه رسیدن به یک جامعه فعال و پویا در گرو کسب علم و دانش و تولید و اقتصاد سالم تحقق می‌یابد، بیان کرد: توجه به نیروی جوان با روحیه بالا و آمادگی فکری و جسمی، امری اجتناب‌ناپذیر است و با رفع ناهنجاری‌های تهدید کننده و ایجاد بستر مناسب برای تحریص و توجه جوانان به داشته‌های معنوی خود می‌توان بستر مناسبی را برای این مهم فراهم کرد. 

این مسئول تصریح کرد: برگزاری‌های همایش‌های علمی با هدف بررسی علل گرایش جوانان به اعتیاد، انجام تبلیغات محیطی، ایجاد علاقه با روش‌های تشویقی و حمایتی برای استقبال از محصولات فرهنگی و هنری از جمله سینما و عکس از اهم فعالیت‌هایی است که در قالب کارگروه فرهنگی به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به همکاری‌های بین بخشی و سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌های ذیربط، اظهار کرد: تشکیل کارگاه‌های آموزشی با دهیاران و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 50 گانه، هدایت برنامه‌های صحنه‌ای در طرح  سالم‌سازی دریا در راستای مبارزه با مواد مخدر و ناهنجاری‌های قبل و بعد از اعتیاد از جمله فعالیت‌هایی است که برای شش ماهه اول امسال پیش‌بینی شده است.

جوان بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد در بستر جامعه تأکید کرد و افزود: برای حصول این مهم، بیش از 20 دستگاه و سازمان ذیربط در سطح شهرستان  بایستی نقش ایفا کنند.

کد خبر : ۳۶۸۴۱۹