خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد:

دستگیری مدیر 24 ساله وبلاگ غیراخلاقی در رشت

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری مدیر یک وبلاگ غیراخلاقی در فضای مجازی رشت و مدیر تارنمای آموزش هک و نفوذ در رودبار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ایرج محمدخانی امروز در جلسه انتظامی گیلان، بیان کرد: با تلاش پلیس مدیر ۲۴ ساله وبلاگ غیراخلاقی اهل و ساکن رشت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

محمدخانی با بیان اینکه فرد مذکور محتوای غیراخلاقی را در فضا مجازی منتشر می‌کرد، تصریح کرد: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم مذکور با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت تحویل داده شد، از دستگیری یک مدیر تارنمای آموزش نرم‌افزار هک و نفوذ در رودبار خبر داد.

وی متهم مذکور را ۲۰ ساله خواند و بیان داشت: این متهم با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار و با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای گیلان خاطرنشان کرد: در راستای طرح مقابله با گردانندگان تارنماهای آموزش هک و نفوذ، کار‌شناسان تیم رصد پلیس فتا تارنمای اینترنتی را شناسایی کردند که مدیر آن اقدام به آموزش نرم‌افزارهای هک و نفوذ می‌کرد.

محمدخانی تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قراردادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزار‌ها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به‌کار می‌رود را جزو جرایم رایانه‌ای عنوان کرد.

محمدخانی از مردم خواست تا در صورت مشاهده یا اطلاع از وبلاگ‌های غیراخلاقی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police. ir گزارش کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان اظهار کرد: طبق فصل هفتم دیگر جرایم، ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای، هر شخصی که مرتکب اعمال مذکور شود به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

کد خبر : ۳۶۷۲۳۵