خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

مرکز نگهداری و بازپروری جدید از معتادان راه اندازی شود

استاندار گیلان در دهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : رصد مداوم وضعیت مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان محمدعلی نجفی در این جلسه اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را تهدیدی برای جامعه عنوان کرد و افزود : نهادهایی که آمارهای مختلف ابتلا به مواد مخدر را رصد می‌کنند باید نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

وی به تعامل بسیار بالای دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و اجرائی در مقابله با پدیده‌ی شوم مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد : باتوجه به اینکه گیلان جزء معبرهای عمومی قاچاق مواد مخدر نیست اما در کشفیات رشد چشمگیری شاهد هستیم.

وی رویکرد رسانه‌های استان همچون صدا و سیما را در تولید برنامه‌های پرمحتوا در حوزه مقابله با مواد مخدر مثبت ارزیابی و تصریح کرد : تقویت بعد فرهنگی مبارزه با این پدیده شوم جامعه از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان نیز ضروری است.

استاندار گیلان با تأکید بر همکاری جدی شهرداری و شورای اسلامی گفت : باتوجه به نیاز قضایی و انتظامی استان در جمع آوری معتادان متجاهر، مرکز نگهداری و بازپروری جدید از معتادان هر چه سریعتر در رشت با پیگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی شود.

 

کد خبر : ۳۴۸۷۹۶