خبرگزاری کار ایران

در شهرهای رشت و لاهیجان انجام شد؛

برگزاری آزمون حرفه مهندسان ، کاردانان و معماران تجربی

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۲۹۷

اولین روز آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور بیش از 7350 هزار نفر همزمان با سراسر کشور در رشت و لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، خاوری بیان کرد: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان،کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی طی امروز و فردا برگزار می شود که در مجموع 7350 نفر برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 1612 نفر خانم و 5738 نفر مرد هستند.

وی اظهار کرد: در این دوره از آزمون 7350 مهندس، 130 کاردان و 47 معمار تجربی شرکت کرده اند که نوبت اول این آزمون صبح امروز در حال برگزاری است.

 وی افزود: این آزمون برای مهندسین و کاردان های فنی دررشته های عمران، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی، نقشه برداری، شهرسازی ، ترافیک ،و تعیین صلاحیت معماران تجربی برگزار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی هرساله برای تعیین سطح مهندسین به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان برگزار می گردد، افزود: این آزمون برای تایید و اخذ صلاحیت در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا برگزار می شودو در صورت قبولی به داوطلبان مدرک پایه 3 اعطا می‌شود.

رضا علی نیا مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز دراشاره به محل برگزاری آزمون خاطرنشان کرد  که این آزمون  به جهت تعداد نفرات شرکت کننده و رفاه حال این عزیزان  که در شرق گیلان  نیز حضور دارند ، حوزه  آزمونی نیز در لاهیجان پیش بینی شده است .

 علی نیا ، زمان اعلام نتایج این آزمون‌ها را در اردیبهشت ماه 95 اعلام کرد وگفت: نتایج این آزمون از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ساختمان، به نشانی:www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز