خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان خبر داد:

لاهیجان از لحاظ ساخت و ساز در رتبه دوم استان گیلان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۸۷۸

شهردار لاهیجان گفت: وضعیت ساخت و ساز در لاهیجان در سال ۹۴ رتبه دوم بعد از شهر رشت را دارد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، سعید آگشته صبح امروز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی لاهیجان و مدیران دفاتر فنی و مهندسی بیان کرد: وضعیت ساخت و ساز در لاهیجان در سال ۹۴ با همه نقطه نظراتی که تیم مدیریت شهری داشت در رتبه دوم بعد از شهر رشت دارد و این یعنی اینکه نگاه ما نگاه انقباضی نبوده است.

وی اضافه کرد: اتفاقاتی که در بازار مسکن افتاده متاثر از سیاست‌های مدیریت شهری‌نیست و متاثر از یک اقتصاد کلان است، هر چند نگاه ما نسبت به صدور پروانه بر اساس یک چارچوب فنی است.

شهردار لاهیجان گفت: دو راهکار برای مدیریت شهری در آینده بیشتر وجود ندارد که عبارتند از خلق و تولید ثروت و جذب سرمایه گذار و ما اگر نگاه‌مان این باشد که با صدور پروانه ساخت و ساز می‌توانیم شهر را اداره کنیم این نگاه کاملا غلط است.

وی افزود: هر چند بعنوان یک اقتصاد مولد و بعنوان یک صنعت مادر می بایست از آن حمایت کنیم.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه ما ، تیم مدیریت شهری و نظام مهندسی را جدا از همدیگر نمی دانیم، اضافه کرد: ما نظام مهندسی را به عنوان بخش‌های بسیار مهم و مرتبط با شهرداری می‌دانم، اما اداره شهر بر اساس ساخت و ساز نه اقتصاد مولد است نه تولید ثروت می کند و از این جهت حوزه فکر و حوزه توجه مدیریت شهری به خلق ثروت و توجه به سرمایه گذاری است.

آگشته اظهار کرد: برای اینکه یک شهر اداره شود نیازمند این است که از یک سری طرح های بالا دستی که در هر شهر نسبت به موضع و مدیریت آن شهر متفاوت است استفاده شود و برای هر شهر طرحی تعریف شده که برای برخی از شهرها طرح هادی و برای یک سری طرح جامع استفاده می شود.

شهردار لاهیجان افزود: امروزه ما در سال ۲۰۱۶ از طرح جامع که در سال ۱۹۴۶زنگ پایانش دردنیا خورده و منسوخ شده است استفاده می کنیم در حالیکه از سوی شهرسازان دنیا  اعلام شده که طرح های جامع برای شهرها فاقد عملکرد مناسب است .

آگشته اضافه کرد: طرح جامع و طرح تفضیلی با همه صحبتی که شد برای شهرداری ها قابل اجرا است.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه طرح تفضیلی شهر لاهیجان هنوز ابلاغ نشده است و بنده روی طرح جامع حرف دارم، گفت: محدوده طرح جامع شهر لاهیجان ۱۵۷۳هکتار است که ۱۴۲۴ هکتار قبل از ارائه طرح جامع محدوده شهری ما بوده  و حدود ۱۳۰ هکتار به محدوده شهر لاهیجان اضافه شده است.

شهردار لاهیجان گفت: طرح جامع شهر لاهیجان نیاز به بازنگری دارد از این رو طرح تفضیلی را امضا  و قبول نکردم، در هر صورت طرح جامع مرداد سال ۹۳ به شهرداری ابلاغ شده است و ما بایستی به قانون احترام بگذاریم.

شهردار لاهیجان افزود: وظیفه مدیریتی من این است که با معرفی این شهر و برنامه ریزی برون از محدوده جغرافیایی بازار شما را گسترش دهم، از این جهت است که دوستان من در حوزه سرمایه گذاری و معاونت فرهنگی برای برگزاری اجلاس اکو، جشنواره نوروزی سال ۹۵ یا برای یک پروژه بزرگ و عظیم مثل حاجی آباد با حجم سرمایه گذاری نزدیک به ۳۵۰ ملیارد تومان برنامه ریزی می کنند.

آگشته به اجرای پروژه های شهرداری در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: میزان پراکنش پروژه های شهرداری به نوعی است که نقطه توجه و نقطه اعمال مدیریت را از نقطه دید مردم دور کرده ما دنبال این نبودیم که صرفا در مسیر هایی کارکنیم که مورد دید و توجه مردم باشد.

وی به اجرای پروژه هشت محل ، هشت بهشت اشاره کرد و افزود: در قسمتی که مربوط به بافت محل های قدیم است، امروز به عنوان باز آفرینی شهری مطرح است و هیچ پروژه ای تاکنون تعریف نشده بودو هیچ مدیریت شهری به آن ورود پیدا نکرده بود.

شهردار لاهیجان اضافه کرد: طرح هشت محل، هشت بهشت را ان شاءالله تا قبل سال رونمایی می کنیم،این پروژه طرحی برای باز آفرینی شهری با ایجاد محرک های کاربردی در مرکز محلات است که تاکنون طرح های محلات اردو بازار و غریب آباد آماده شده است.

آگشته اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های نظام مهندسی و مهندسین موجود این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم که اگر این اتفاق بیافتد یک بافت عظیم و یک پتانسیل عظیم به شهر اضافه می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم مجموع تعاملات بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری مبتنی بر یک اصول باشد که ما بتوانیم از تجربیات همکاران نظام مهندسی استفاده بیشتری ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز