خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

آمادگی کامل شهرستان رشت برای استقبال از میهمانان نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۸۵۲

فرماندار رشت از آمادگی کامل این شهرستان برای استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت، شامگاه گذشته پنجمین جلسه شورای ترافیک و اولین  جلسه ستاد اجرایی هماهنگی سفر نوروزی شهرستان رشت در محل این فرمانداری برگزار شد.

ستاد و تمهیدات سفر نوروزی شهر رشت 34 عضو 9 کمیته دارد که به  زودی در قالب کارگروه تخصصی برگزار خواهد شد .

سید عیسی  مهدوی فرماندار رشت در  اولین  جلسه  ستاد  اجرایی هماهنگی  سفر نوروزی  شهرستان رشت  گفت: در ایام   نوروز پذیرای میهمانان  زیادی در استان  گیلان و شهر رشت هستیم و شرح  وظایفی  را داریم که  اجرایی خواهد شد .

 وی افزود: فضای گردشگری و مسافر خانه ها و مهمان پذیرها می بایست تمهیدات لازم برای مردم  را فراهم  کنند. و میهمان پذیرها نیز می‌بایست توانایی لازم را برای ارائه خدمات به مسافرین را داشته باشند.

 مهدوی در ادامه  افزود: محیط های شهری و روستایی ما باید برای مسافران  آماده شود تا آمادگی لازم را برای پذیرایی از مسافرین فراهم شود.

وی افزود: همچنین در ورودی های مختلف شهر رشت باید تمهیدات لازم  برای ورود مسافرین اندیشیده شود.

فرماندار رشت تاکید کرد: در استان گیلان با توجه به ازدحام  جمعیت، حضور مسافران را به شهر رشت خواهیم داشت و در این خصوص  باید آمادگی لازم برای کاهش ترافیک و آسیب های ناشی از تصادفات اندیشیده شود تا خاطره ای خوش برای مسافران مهیا شود.

 وی افزود: در تمامی بخش های توابع شهرستان رشت  آماده سازی و زیباسازی شهرها و همچنین تهیه ارزاق برای ایام نوروز و تشریح  قیمت های عرضه مواد غذایی و مقابله با هرگونه تخلف و پیگیری هواشناسی و آماده سازی اورژانس  و هلال احمر و ایجاد پایگاه های امداد رسانی، هماهنگی با آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی ، خدمات و ارائه  امکانات بانکی ، خدمات  سوخت رسانی برای کلیه اتومبیل ها، هماهنگی اوقاف و امور خیریه ، استقرار اکیپ‌های کشیکی در جاده ها، هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشن ها و تئاترهای شاد خیابانی و هماهنگی با اداره میراث و گردشگری برای رفاه بیشتر مسافرین و .... ازجمله تمهیدات ارائه شده برای ایام سفر نوروزی است  .

 وی همچنین اظهار داشت: کلیه بخشداران در بخش‌های مختلف مسئول ستاد ایام نوروز هستند و دراین زمینه تلاش‌های مستمر را خواهند کرد و هماهنگی لازم  را  برای دفع  زباله‌ها،  نظارت مستمر بر نرخ  بلیط‌های سفر، افزایش و سازماندهی ناوگان حمل و نقل و... از دیگر اقدامات مسئولان شهرستان رشت است.

مهدوی خاطر نشان کرد: خوش رویی ، ادب و احترام  بالاتر از تمام امکاناتی است که برای مسافران عرضه می کنیم.

وی در ادامه افزود: دو مورد مهم مسافران گرامی را مورد مخاطره قرار می‌دهد که یکی تصادفات جاده ای است و مورد دیگر شیادی و کلاهبرداری افراد شیاد از مسافرین است .

مهدوی از پیامدهای وقوع پیشگیری از تلویزیون‌های شهری نام برد و افزود: این خدمات در سطح شهرها به صورت  رایگان در خدمت همشهریان ارائه می‌شود .

وی در ادامه‌خاطرنشان کرد: مرمت آسفالت‌ها وکنده کاری‌ها در برنامه شهرداری است؛ ولی متاسفانه خودکشی که اخیراً در پل یخسازی رخ داده است باعث پیگیری‌مسئولان شده و از جمله کارهایی است که در دست اقدام بوده که حفاظ‌های پل ها را به طول دومتر برسانیم که ان شا الله بعد از این شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز