خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سما مطرح کرد:

ضرورت اجرای راهکارهای پیشگیرانه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۵۰۸

عضو کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سما رشت گفت: شناسایی حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی در مدارس به ویژه مدارس دخترانه امری ضروری است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیده صبورا سید باقری گفت: نکته‌ها و درس‌هایی در زمینه انواع آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که معلمان و والدین دانش‌آموزان باید از آنها آگاهی داشته باشند.

عضو کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سما واحد رشت گفت: مصونیت‌بخشی و توانمندسازی دانش‌آموزان به همراه ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزش، مشارکت والدین و فرهنگیان، زمینه محافظت و مراقبت آنها را در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

سیدباقری همکاری و مشارکت رسانه‌ها و خانواده‌ها برای کاهش عوامل مخاطره آمیز در کودکان و نوجوانان را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: شناسایی حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی در مدارس به ویژه مدارس دخترانه امری ضروری است.

وی خانواده را کانون اصلی تربیت و آموزش دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: خانواده بیشترین تاثیر را بر دانش‌‌آموزان دارد.

وی به ضرورت جریان‌سازی فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در مدارس تأکید کرد و یادآور شد: توجه به اجرای راهکارهای پیشگیرانه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس ضرورت دارد.

سیدباقری ادامه داد: به نظر می‌رسد بهترین و کارآمدترین شیوه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس ورود به خانواده‌ها و انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بین آنها است.

وی افزود: نیازمند تلاش مضاعف اولیای دانش‌آموزان و معلمان در راستای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی هستیم.

عضو کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سما واحد رشت خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های دشمنان در زمینه نفوذ در خانواده‌ها به‌ویژه ازهم‌گسیختگی آنها در بستر شبکه‌های اجتماعی پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است.

سیدباقری روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی در این حوزه و آموزش به دانش‌آموزان را جزو وظایف کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز