خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

پرداخت یک ‌میلیارد و200 میلیون تومان تسهیلات به صنایع گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۱۹۷

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گیلان از پرداخت یک ‌میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به صنایع کوچک گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا، طهمورث لاهوتی‌اشکوری در نشست شهرک‌های صنعتی استان بخش عمده مشکلات واحدهای صنعتی گیلان را کمبود نقدینگی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به صنایع کوچک گیلان پرداخت شده‌است، افزود: این تسهیلات در قالب وام نوسازی صنایع پرداخت شده‌ است.

لاهوتی از اشتغال 70 نفر به صورت مستقیم با تسهیلات مذکور خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی استقبال خوبی از دریافت این تسهیلات داشتند.

وی پرداخت تسهیلات را به صنایع کوچک متقاضی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: تسهیلات براساس اولویت‌هایی مانند توان مالی، عارضه‌یابی و میزان موثر بودن در اشتغالزایی و افزایش تولیدات به واحدها تعلق می‌گیرد.

وی میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی صنایع کوچک را 24 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت ذکر کرد و یادآور شد: 42 درصد از اشتغالزایی بخش صنایع استان مربوط به صنایع کوچک است.

لاهوتی‌اشکوری تصریح کرد: دولت در صورت عدم تأخیر در بازپرداخت وام‌های گذشته به آنها یارانه می‌دهد که سود بازپرداخت این تسهیلات بیش از دو درصد کاهش دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، نبود سرمایه در گردش را از اساسی‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی برشمرد و خاطرنشان کرد: در گیلان 33 شهرک و نواحی صنعتی داریم که حدود 700 واحد بهره‌بردار در آنها فعال هستند.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، 6 واحد صنایع غذایی، ام‌دی‌اف، صنایع فلزی و نساجی از تسهیلات مذکور بهره‌مند شده‌اند و پایان سال جاری مبالغ دیگری از این تسهیلات به استان اختصاص می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه یک‌سوم صنایع گیلان در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و دوسوم در خارج و یا داخل شهر صنعتی رشت مستقر است، خاطرنشان کرد: در مجموع 92 درصد صنایع مستقر در استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

وی میزان پیشرفت پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی گیلان را بیش از 70 درصد بیان کرد و یادآور شد: بسیاری از واحدها در مراحل تجهیز و تکمیل هستند.

لاهوتی‌اشکوری با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ 76 درصد و سهم آنها در اشتغالزایی بخش صنعت 58 درصد است، متذکر شد: مقایسه این آمارها در دو بخش صنایع کوچک و بزرگ نشان می‌دهد که صنایع کوچک با سرمایه‌گذاری کمتر سهم بزرگی از اشتغال را در بخش صنعت به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز