خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان

ارتقاء سطح سواد جامعه راهکاری برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی‌ست

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: کاهش ناهنجاری ها و افزایش مشارکت های اجتماعی است بارزترین تاثیر ارتقاء سطح سواد جامعه است.

به گزارش ایلنا، یونس رنجکش در جمع مدیران و کارشناسان نهضت سواد آموزی گیلان اظهار داشت: هدفمند کردن سواد باید از اولویت های آموزش در نهضت سواد آموزی باشد تا از این طریق سواد آموزان بتوانند در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کار آیی بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: سواد اثرات مختلفی در زندگی یک فرد دارد و دیگر زمان آنکه با روش های سنتی به سوادآموزی بپردازیم و به خواندن و نوشتن اکتفا کنیم گذشته است.

به گفته عضو شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان گیلان؛ امروز با سواد کسی است که پس از کسب مهارت و معلومات اساسی بتواند به وسیله آن در کلیه فعالیت های اجتماعی که مستلزم داشتن مهارت هاست به طور موثر مشارکت داشته باشد.

رنجکش ادامه داد: سوادی که به سواد آموز می آموزیم باید بتواند درک جدیدی از زندگی به به طوریکه ببخشد و کار کرد و فایده آن را در زندگی اجتماعی احساس کند.

وی افزود: سواد آموزی موجب افزایش آگاهی های افراد و حضور آنان در مشارکت های آگاهانه سیاسی و در کنار آن موجب پیشگیری از چالش های اجتماعی می شود.

وی گفت: خوشبختانه استان گیلان با توجه به سابقه فرهنگی آن از استان های برخوردار از نظر سواد است اما  هر میزان که جا مانده از سواد در جامعه وجود داشته باشد، شایسته این استان نیست.

رنجکش تاکید کرد: تمام تلاش ها باید به سمت ریشه کنی بی سوادی در جامعه گیلان باشد و بر این اساس اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یکی از محوری ترین  فعالیت های خود را در این زمینه متمرکز کرده است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: با افزایش سواد و کاهش بی سوادی مهمترین اثراتی که در جامعه احساس می شود کاهش ناهنجاری و افزایش مشارکت های اجتماعی است.

کد خبر : ۳۳۴۱۰۳