خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

27 درصد از راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۹۱۳

استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون 27 درصد از راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده است ، گفت: این راه آهن تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی ظهر امروز در حاشیه این بازدید که بیش از 4 ساعت به طول انجامید با اشاره به سفر رئیس جمهور در فروردین ماه سال جاری و تاکیدات دکتر روحانی بر اتمام هر چه سریعتر این خط ریلی اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید داشتند تا به گونه ای برنامه ریزی گردد تا پایان سال 95 این خط ریلی به بهره برداری برسد .

نجفی با بیان اینکه  تمام تلاش متولیان امر بر این است تا این راه آهن تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد افزود : در تمامی برنامه های زمان بندی نیز این اصل در نظر گرفته شده است .

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی نیز جدیت لازم را برای راه اندازی این پروژه در زمان تعیین شده دارند و ما هم به طور جدی پیگیر هستیم و جلسات منظمی در تهران و گیلان برگزار می کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای این خط ریلی 5 ایسگاه اصلی پیش بینی شده است اظهار داشت: این ایستگاههای اصلی از پیشرفت 90 و بعضاً 100 درصدی برخوردار می باشند و تنها ایسگاه رشت به دلیل وسعت بالای آن با پیشرفت کمتری روبرو است

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت بطول 164 کیلومتر در قالب 8 قطعه و با 7 پیمانکار در حال اجراء است گفت : برای ساخت این راه آهن با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی زیر سازی آن تاکنون هزار و 23 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه 700 میلیارد تومان نیاز است گفت : اعتبار سال 94 مبلغ 280 میلیارد تومان است که تاکنون 170 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

نجفی افزود : ریل گذاری این مسیر از سمت قزوین به طول 45 کیلومتر انجام شده است و در حال حاضر برای 10 کیلومتر ریل گذاری از سمت رشت نیز آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار گیلان درخصوص راه آهن رشت- انزلی نیز گفت: این پروژه نیز بطول 41 کیلومتر در قالب 3 قطعه می‌باشد که ساخت قطعه اول آن بطول 18 کیلومتر در حال اجراء است.

نجفی افزود : زیرسازی این مسیر 20 درصد پیشرفت کار دارد و در مجموع برای ساخت آن 420 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تصویب ساخت را آهن رشت - آستارا به طول 164 کیلومتر در سفر دکتر روحانی به گیلان گفت : برای ساخت این راه آهن 1300 میلیارد تومان نیاز است که مذاکرات برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز