خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان

باید از ظرفیت بانوان برای توسعه فرهنگ کارآفرینی استفاده کرد

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: زنان بسترساز جنبش فرهنگ کار آفرینی در جامعه هستند که از این ظرفیت باید استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، یونس رنجکش در همایش کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه محیط زیست که در دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: زنان نقش حیاتی در فرهنگسازی و آموزش درون خانواده دارند که می‌بایست از همین ظرفیت برای آموزش‌های مهارتی نیز در بین خانواده‌ها و در نهایت جامعه بهره‌مند شد.

وی اضافه کرد: برگزاری این همایش همانطور که از عناوین آن پیداست نشان دهنده دغدغه بانوان در امر اشتغالزایی و کارآفرینی و همچنین در کنار آن حفاظت از محیط زیست است که نشان از مسئولیت پذیری اجتماعی آنان =، در جامعه دارد.

رنجکش بیان کرد: حس مسئولیت اجتماعی داشتن و احساس تعهد نسبت به جامعه از ویژگی‌هایی‌ست که در بانوان ایرانی شاهد آن هستیم که امیدواریم با درک صحیح از این مسئولیت پذیری بتوانیم بهره‌مندی درست داشته باشیم.

وی ادامه داد: اشتغال و حفظ محیط زیست از مهمترین مشکلات جامعه امروز ما است که باید با یک اقدام ملی و عزمی همگانی آن را برطرف کنیم  و در این میان نقش بانوان به عنوان نیمی از جامعه نباید نادیده گرفته شود.

رنجکش ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش در گیلان ،اظهار کرد: ارائه الگوهای عملی در حوزه کارآفرینی به ویژه در بین بانوان و استفاده از تجربه کار آفرینان می‌تواند در الهام بخشی برای جویندگان کار بسیار مهم باشد.

وی یادآور شد: دولت یازدهم با توجه به کلید تدبیری که به همراه دارد تا به امروز نشان داده  است که می‌تواند قفل مشکلات کشور را به مرور باز کند و این نوید را هم برای آینده دارد که با دور اندیشی و تدبیر چشم انداز بهتری برای توسعه کشور فراهم آید.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تاکید کرد: مهارت آموزی باید در بین فارغ التحصیلات دانشگاهی که امروز جزئی از مشکلات جامعه بیکار کشور هستند جدی گرفته شود و فارغ التحصیلان باید برای ایجاد فرصت کار از خود حرکت نشان دهند نه اینکه هنوز هم والدین آنها در ادارات به دنبال پیدا کردن شغل برایشان باشند.

رنجکش افزود : زمانی اشتغالزایی در جامعه ایجاد شده و کارآفرینی صورت می‌گیرد که جویندگان کار عملاً" وارد میدان شوند و با جامعه پیوند بخورند زیرا این پیوند به آنان تجربه و مهارت حضور در بازار کار می‌آموزد.

همایش کسب و کار و کار آفرینی زنان در حوزه محیط زیست به  مدت دو روز در استان گیلان برپاست.

کد خبر : ۳۳۰۳۷۹