خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد:

محدود کردن تعداد صندوق‌های سیار اخذ رأی در انتخابات اسفندماه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه ستاد انتخابات در نظر دارد برای جلوگیری از ایجاد شبهات تعداد صندوق های سیار اخذ رای را محدود کند، گفت: برای روستاهای زیر 20 خانوار صندوق سیار پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد احمدی‌پور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دغدغه وزارت‌کشور برگزاری انتخاباتی قانونمند با مشارکت حداکثری مردم است.

وی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها با مجریان برگزاری انتخابات در زمینه اطلاع‌رسانی، افزود: هم اکنون فضای رسانه‌ای خوب و سالمی در گیلان حاکم است.

احمدی‌پور انسجام‌بخشی و ترمیم شکاف‌های اجتماعی، ملی و قومی را از کارکردهای مهم انتخابات برشمرد و تاکید کرد: همه باید انتخابات را مبدا انسجام و وحدت ببینند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به آغاز روند تشکیل هیات‌های اجرایی پنجمین دوره انتخابات خبرگان از 21 آذر اشاره کرد و گفت: زمان ثبت‌نام داوطلبان مجلس‌خبرگان از 26 آذر لغایت 2 دی‌ماه است که داوطلبان یا نمایندگان آنها باید در این مهلت به مرکز حوزه انتخابیه(فرمانداری رشت) یا وزارت‌کشور مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان باید در مهلت تعیین شده به تحویل 12 قطعه عکس 4*6، کپی تمام صفحات شناسنامه و فرم تکمیل‌شده ثبت‌نام اقدام کنند و پس از این مرحله پرونده آنها از استان به وزارت‌کشور و از آنجا به شورای نگهبان جهت تایید صلاحیت ارسال می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه کاندیداهای مجلس‌خبرگان از 22 بهمن لغایت 5 اسفندماه طی یک بازه 14 روزه مجاز به تبلیغات هستند، افزود: حضور کاندیداهای مجلس‌خبرگان در برنامه‌های تلویزیونی نیز پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از بررسی پیشنهاد اجرای انتخابات خبرگان و مجلس با یک هیات اجرایی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

احمدی‌پور با بیان اینکه زمان ثبت‌نام برای حضور در انتخابات‌مجلس از 28 آذر لغایت 4 دی‌ماه است، عنوان کرد:  از 5 تا 14 دی‌ماه نیز بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس در هیات اجرایی شهرستان‌ها انجام می‌شود .

وی متذکر شد: از 16 فرمانداری گیلان، 5 فرمانداری شامل رضوان‌شهر، ماسال، شفت، سیاه‌کل و املش فرمانداری‌های فرعی و مابقی حوزه اصلی محسوب می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان زمان مجاز برای تبلیغات کاندیداهای مجلس را از 29 بهمن تا 5 اسفند اعلام کرد و گفت: داوطلبان می‌توانند در 11 حوزه فرمانداری‌های اصلی یا وزارت‌کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 2 هزار و 877 صندوق اخذ رای در سطح استان گیلان پیش بینی شده، بیان کرد: هم اکنون 231 نفر در استان مشغول فراهم‌کردن مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات هستند که این تعداد 10 درصد نسبت به دوره گذشته بیشتر است.

احمدی‌پور گفت: مجموعا در بخش‌های اجرا، بازرسی، نظارت و امنیت انتخابات جمعیتی حدود 56 هزار نفر بکار گرفته می‌شوند.

وی با اعلام اینکه در گیلان انتخابات الکترونیکی برگزار نخواهد شد، افزود: ستاد انتخابات در نظر دارد برای جلوگیری از ایجاد شبهات تعداد صندوق‌های سیار اخذ رأی را محدود کند لذا برای روستاهای زیر 20 خانوار صندوق سیار پیش‌بینی می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه الگوی انتخاباتی در شهرهای بزرگ و کوچک با هم متفاوت است، خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ رقابت لیست‌ها و احزاب تعیین‌کننده است اما در شهرستان‌های کوچک اغلب اشخاص و مسایل قومی و محلی تاثیرگذار هستند.

کد خبر : ۳۳۰۰۷۲