خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

رئیس جمهوری از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۷۳۲

رئیس جمهوری، صبح امروز از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین و تقاطع غیر هم سطح منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان این بازدید، رویکرد سازمان متبوع خود را تبدیل زیر ساخت‌های این منطقه به هاب و مرکز داد و ستد کالاهای استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرد و افزود: مجتمع بندری کاسپین و تقاطع غیر همسطح منطقه آزاد انزلی از جمله این زیر ساخت‌ها است.

رضا مسرور، ایجاد زیرساخت‌های بندری و ریلی، رونق فعالیت‌های بورس کالا، راه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی عبوری از مسیر منطقه و تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه خزر به مرکزیت این منطقه را از دیگر اقدامات در این راستا اعلام کرد.

وی، طرح احداث تقاطع غیر هم سطح منطقه آزاد انزلی را دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دانست و افزود: روند ساخت آن از سال 91 متوقف شده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: با استقرار تیم مدیریتی جدید و فعال سازی پروژه‌های راکد، روند احداث مسیر مستقیم پروژه مذکور از آبان سال ۹۲ تاکنون به حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی، گفت: تقاطع غیر هم سطح منطقه آزاد انزلی با طول حدود یک هزار و 100 متر و ۲ باند شمالی و جنوبی برای اتصال مسیر رشت- انزلی به بندر کاسپین و به منظور توزیع متوازن بار ترافیکی بندر مذکور طراحی شده است .

مسرور اضافه کرد: همچنین دسترسی مسیر راه آهن به محل اسکله و در نهایت اتصال منطقه به کمربندی امام زاده هاشم(ع)  نیز از مسیر زیر گذر انجام می شود .

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز