خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛

برگزاری 80 برنامه فرهنگی و هنری گیلان در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۷۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری 80 برنامه فرهنگی و هنری در 16 شهرستان این استان به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، فیروز فاضلی امروز در جمع هنرمندان با اشاره به آستانه فرارسیدن سال نو اظهار کرد: تمامی اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های گیلان در ایام نوروز امسال با همکاری هنرمندان در حوزه های مختلف برنامه دارند.

وی از برگزاری بیش از 80 برنامه فرهنگی و هنری در 16 شهرستان گیلان به مناسبت ایام نوروز امسال خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: این برنامه ها در قالب تولید، نظارت و تدوین بروشور راهنمای گردشگری با همکاری ستادهای گردشگری در شهرستان ها، برپایی نمایشگاه های عکس از جاذبه های توریستی گیلان و برپایی نمایشگاه های کتاب با محوریت معرفی جاذبه های توریستی استان است.

وی ادامه داد: نمایشگاه لباس های بومی و محلی نیز درگیلان دایر می شود.

فاضلی با بیان اینکه مسافران در تعطیلات نوروزی در سراسر گیلان شاهد برنامه های متعدد و متنوع از هنرمندان و فرهنگ دوستان این استان خواهند بود، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های سفره هفت سین و رنگ آمیزی تنگ بلور و تخم مرغ، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری و شب های شعر از دیگر برنامه های نوروزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تداخل ایام فاطمیه با نوروز 94، افزود: آیین تعزیه با محوریت شهادت حضرت زهرا(س) و نمایش های آیینی و محلی با محوریت سنت ها در ایام فاطمیه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شب های موسیقی، جنگ شادی و نمایش های طنز بعد از ایام فاطمیه در مجتمع های فرهنگی و هنری استان اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز