خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان:

توجه به صنعت گردشگری گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۸۹

آنچه که باعثجذب گردشگر در شهرستان می‌شود، فراهم بودن امکانات لازم و در دسترس است. لذا باید مسئولان شهرستانی با همکاری و همگرایی بیشتر در افزایش ورود مسافران و ماندگاری آنها در منطقه تلاش کنند.

مدیر کل میراثفرهنگ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: توجه به صنعت گردشگری در واقع گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی بنا بر تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایلنا از لنگرود، رضا علیزاده در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان لنگرود با اشاره به زیبایی های این شهرستان و جاذبه های بی نظیر طبیعی آن اظهار داشت: این ویژگی‌ها باعثشده، در همه ایام سال گردشگران بسیاری لنگرود را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

وی گفت: آنچه که باعثجذب گردشگر در شهرستان می شود، فراهم بودن امکانات لازم و در دسترس است لذا باید مسئولان شهرستانی با همکاری و همگرایی بیشتر در افزایش ورود مسافران و ماندگاری آنها در منطقه تلاش کنند.

این مسئول اذعان داشت: گردشگری صنعت پاک است که تحقق آن موجب رونق اقتصادی و در نتیجه توازن در لایه های اجتماعی می شود.

علیزاده با بیان اینکه صنعت گردشگری مستقل از سیاست ها و نیز تحریم هاست تصریح کرد: توجه به این صنعت در واقع همکاری در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم ترین تاکید مقام معظم رهبری است.

مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان داشت: با تعریف گردشگری حلال و گردشگری اسلامی، این صنعت در کشور رونق بیشتری یافته، زیرا با سنت ها و فرهنگ های اسلامی – ایرانی هم سو است.

علیزاده به قدمت فرهنگی شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: مرمت و بازسازی آثار و ابنیه های کهن لنگرود می تواند موجب رونق گردشگری فرهنگی در این شهرستان شود.

وی گفت: همه مسولان شهرستان باید گردشگری را مورد توجه قرار دهند تا رونق اقتصادی لنگرود و نیز کاهش موضع بی کاری را رقم بزند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان گیلان با بیان این که اساس تشکیل این ستاد آن است که اصل فرابخشی بودن صنعت گردشگری را نمایش دهد، بر ضرورت همت مضائف اعضا در تحقق شعار نوروز ۹۴ سازمان میراث، صنایع دستی وگردشگری که همانا " نوروز ۹۴ با خدمات ارائه متفاوت " است تاکید کرد.

این مسئول همچنین از سایر دستگاه ها خواست تا با اجرای برنامه های مفرح که نشان دهنده فرهنگ و آئین های کهن منطقه باشد در جذب و معرفی شهرستان لنگرود تلاش نمایند.

وی با تقدیر از تلاشهای از نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در روان سازی ترافیک، حضور این عوامل را موجب تعدد هر چه بیشتر گردشگران در شهرستان لنگرود دانست.

لازم به ذکر است که مسئولان شهرستانی در ادامه این نشست به بیان گزارشها و برنامه های نوروزی خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز