خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر صنعت عنوان کرد:

رویکرد جدید حمایت از بانوان در وزارت صنعت، معدن و تجارت

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۳۳

رفع هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنان یکی از مهم‌ترین اهداف دولت یازدهم است.

مشاور امور زنان وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: با توجه به توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی و… می‌توان با تسهیل بسیاری از فرآیند‌ها، آنان را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و با تشکیل تعاونی‌ها یا تشکیل تشکل‌های خصوصی و تولیدات صنعتی حمایت کرد.

به گزارش خبر نگار ایلنا از رشت، سهیلا جلودارزاده، شامگاه دیروز، در بازدید از نمایشگاه صنفی - صنعتی گیلان به نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و لزوم بهره‌مندی زنان از مواهب و مزایای اجتماعی و حمایت‌های دولتی در راستای توسعه اقتصادی اشاره و اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به رویکرد مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حمایت از بانوان، رویکرد جدیدی در حمایت از این قشر در وزرات صنعت آغاز شده است.

وی رفع هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه‌های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنان را یکی از مهم‌ترین اهداف دولت یازدهم عنوان کرد.

جلوزاده کمک به افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی و رساندن سهم بانوان به مشارکت حداقل ۳۰ درصدی در افق ۱۴۰۴ را از جمله سیاست گذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در اردیبهشت امسال و همچنین ابراز خرسندی از برپایی دومین نمایشگاه منطقه‌ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در به نمایش گذاردن توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی دارد.

وی حذف فضای دشوار فعالیت برای زنان فعال جامعه، انجام مذاکرات متعدد با وزرات خانه‌های مختلف در ارتباط با اختصاص تسهیلات مادی و معنوی برای بانوان، تأمین مالی، کمک به اخذ مجوز‌ها و دریافت تسهیلات، آموزش در بازاریابی و حمایت از جلب و جذب بازارهای داخلی و بین المللی برای تولیدات بانوان را از جمله راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هموارسازی مسیر مشارکت بانوان در توسعه پایدار اقتصادی عنوان کرد.

جلودارزاده همچنین به در پیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی اشاره کرد و از ثبت نام بیش از ۶۰ بانوی بازرگان خبر داد و گفت: از افزایش نقش بانوان در اقتصاد، صادرات و بازرگانی خارجی خرسندیم و امیدواریم که حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.

وی از تخصیص وام یکصد میلیون ریالی صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهای حاضر در نمایشگاه و تخصیص تسهیلات بیشتر به واحدهای بزرگ‌تر و طرح‌های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانند به دفتر مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت یا با شماره ۸۸۹۱۴۱۵۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

این نمایشگاه تا بیستم بهمن ماه جاری از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای بازدیدکنندگان دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز