خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

دریافت عوارض سالیانه، منابع اصلی درآمد پایدار شهرداری‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۲۱

به هر میزان که رونق اقتصادی وجود داشته باشد و شهر در یک فرآیند توسعه‌ای گام بردارد، به همان میزان نیز درآمد شهرداری افزایش خواهد یافت و به عبارتی شهرداری باید به دنبال منابع پایداردرآمدی از مسیر اخذ عوارضهای واقعی باشد.

شهردار کیاشهر گفت: دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۳۹۴ شهرداری بندرکیاشهر که پس از تدوین جهت بررسی و کارشناسی و تصویب به شورای اسلامی این شهر ارسال شده بود، پس از سیر تشریفات قانونی به تصویب شورای شهر بندرکیاشهر رسید.

شهردار بندرکیاشهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در این شهر با اشاره به اهمیت تدوین و تصویب به موقع تعرفه عوارض و خدمات شهری در روند توسعه و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها از دهه هفتاد شمسی با تصویب دولت خودگردان شده‌اند و دولت ازاین تاریخ به بعد حمایت مالی خود را در قالب بودجه از شهرداری‌ها قطع کرد، بر همین اساس شهرداری‌ها موظف شدند تا با برنامه‌ریزی بتوانند درآمدزایی نموده و به ارایه خدمات بپردازند.

خودشاد افزود: شهرداری بندرکیاشهر نیز طبعاً از این قاعده مستثنی نبوده و در دو دهه گذشته همین روال را پیموده است.

وی ادامه داد: به طورکلی درآمد شهرداری‌ها از دو طریق جذب درآمدهای پایدار و ناپایدارتامین می‌شود و همانطور که از نام آنها مشخص است، درآمد نوع دوم ثبات ندارد و وابسته به وضعیت مسکن و شرایط اقتصادی کشور است و شهرداری نمی‌تواند بودجه ثابتی را براساس آنها پیش بینی کند.

خودشاد بیان داشت: به هر میزان که رونق اقتصادی وجود داشته باشد و شهر در یک فرآیند توسعه‌ای گام بردارد، به همان میزان نیز درآمد شهرداری افزایش خواهد یافت و به عبارتی شهرداری باید به دنبال منابع پایداردرآمدی از مسیر اخذ عوارضهای واقعی باشد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در سالهای اخیر به جهت فقدان منابع مالی مناسب و ضرورت خدمات رسانی، بخش عمده درآمد شهرداری از طریق منابع ناپایدار درآمدی بوده است، درحالی که اگر مدیریت شهری بخواهد در چارچوب اصول توسعه پایدار حرکت کند، باید متکی به درآمد های پایدار باشد که از جمله مهمترین آن انواع عوارض سالیانه است.

شهردار بندرکیاشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بر این اساس در این مجموعه(تعرفه عوارض و خدمات سال ۹۴) به موازات اختیارات قانونی و در چارچوب برنامه ۵ ساله توسعه کشور نسبت به وضع عوارض محلی اقدام نموده تا در نهایت به سمت جذب درآمدهای پایدار حرکت کنیم و انتظار داریم تا شهروندان فهیم بندرکیاشهر نیز در این مسیر ما را یاری دهند و با پرداخت به موقع عوارض محلی و سالیانه خود در جهت هر چه شکوفایی و توسعه شهر بندرکیاشهر همراه مدیریت شهری باشند تا بتوانیم ساختار عمران شهری را متحول و به شرایط و امکانات لازم جهت ارائه خدمات در خور شأن شهروندان کیاشهر دسترسی یابیم.

وی از زحمات و تلاشهای همه کارشناسان و پرسنل شهرداری به خصوص پرسنل واحد درآمد در جهت تدوین و همچنین از زحمات و پیگیری های اعضای محترم شورای شهر بندرکیاشهر جهت تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات در سال ۹۴ تقدیر و تشکر نمود.

شهردار بندرکیاشهر در پایان با اشاره به نص صریح قانون اظهار داشت: همانطور که در قانون صراحتاً آمده است، شهرداری‌ها موظفند دفترچه تعرفه عوارض و خدمات خود را اعلان عمومی نمایند و بر این اساس این شهرداری نیز طبق روال هر ساله از طریق ابزار و رسانه های عمومی مختلف اقدام به انتشار این دفترچه(تعرفه عوارض و خدمات) می نماید که شهروندان عزیز می‌توانند جهت دریافت کامل دفترچه به سایت شهرداری بندرکیا شهر به نشانی www. bandarkiashahr. ir و یا به واحد درآمد این شهرداری مراجعه کنند.




نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز