خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران:

افتتاح ۹۹۳ پروژه در دهه فجر / عملکرد پسماند شهرداری رشت ستودنی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۶۸

دهه فجر امسال ۹۹۳ پروژه در بخش‌های گردشگری، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آب‌رسانی و… در گیلان افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان در همایش رسانه و انقلاب با اشاره به رشد ۴برابری پروژه‌های عمرانی دهه فجر گفت: ۹۹۳ پروژه برای این ایام با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه آماده افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در این همایش که با حضور ۴۰۰ نفر از خبرنگاران، مدیران روابط عمومی و روسای کمیته‌های ستاد دهه فجر در محل استانداری برگزار شد با اشاره به بهره برداری از پرو‍ژه‌های عمرانی در دهه مبارک فجر گفت: برای دهه مبارک فجر سال جاری با تلاش و کوشش کلیه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۹۳پروژه که بیشتر در زمینه ی گردشگری، صنعتی، کشاورزی، شیلات، عمران شهری، گاز رسانی، آبرسانی، برق رسانی، آسفالت راه های روستایی، فضاهای آموزشی، ورزشی و بهداشتی ودرمانی، حمل ونقل و۶هزار و۴۶۷ مسکن مهر و ۳۸۸مسکن مددجویان کمیته ی امداد است با اعتباری بالغ ‌بر ۲هزار و۸۰۰میلیارد تومان آماده شد.

وی افزود: از این مبلغ هزار و۶۰۰میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی است که بیشتر در صنایع، شیلات و بخش کشاورزی استان و انر‍ژی است.

وی با بیان اینکه از پروژه هایی که برای دهه فجر آماده شده بود سه پروژه در آستانه این ایام باحضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد، گفت: در حین اجرای پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده، حدود۱۳هزارو۲۰۰شغل ایجاد شده و پس از آن برای هزار و۵۸۲نفر اشتغال ایجاد شود.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه حجم هزینه های پروژه های دهه فجر نسبت به سال قبل ۴برابر شده است، گفت: این در حالی است که در دهه فجر سال قبل ۷۵۹پروژه با ۶۲۷میلیارد تومان هزینه افتتاح شد.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش کمیته های ستاد دهه فجر و همه دستگاه های اجرایی نزدیک به ۵۰۰۰هزار فعالیت دیگر در استان انجام می‌شود که همه این فعالیت‌ها و برنامه ها با زمان و مکان اجرا گزارش شده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مسابقات مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی، یادواره های شهدا، گلباران مزار شهدا، نمایش رایگان فیلم، برگزاری نشست‌های مختلف با موضوع دستاوردهای انقلاب در مدارس و دانشگاه ها، تجلیل از جانبازان و خانواده های شهدای انقلاب، برگزاری جشن‌های ازدواج دانشجویی از جمله این برنامه ها است

وی در مورد مهم‌‍ترین پروژه‌های دهه فجر هم گفت: ۶۴۶۷ واحد مسکن مهر خود مالک، ۳۸۸واحد مسکن مددجویی کمیته امداد، تعریض، زیرسازی و آسفالت راه روستایی و روکش آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر، پل ماچیان، تأمین آب و آبرسانی به ۶۱ روستا، بازسازی، ‌ تجهیز و احداث۳۹ مدرسه، بیش از ۱۰۰ پروژه در شهرداری‌های استان ۳۴ پروژه جهاد کشاورزی شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری، احداثشبکه فرعی آبیاری، احداثو تکمیل استخر ذخیره آب کشاورزی و تولیدی، ۲۶ پروژه تولیدی و صنعتی، بیمارستانهای۱۷شهریور، بیمارستان‌های ۳۲ تخته سیاهکل، املش و شفت و ۶۱ خانه‌ی بهداشت و آزمایشگاه داروسازی لاکان گاز رسانی به ۵۸ روستا با ۳۳ میلیارد تومان، بیش از ۱۲۲ پروژه مخابراتی با ۱۴ میلیارد تومان از مهم ترین این پروژه ها است.

نجفی با گرامیداشت ایام ا… دهه مبارک فجر، این ایام را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: سربازان انقلاب تنها کسانی نیستند که در هنگام بروز انقلاب حضور داشتند و توفیق سربازی انقلاب نصیب‌شان شد بلکه جوانان عزیز امروز و نسل‌های بعد نیز سربازان این انقلاب هستند و در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بارها به این اصل اشاره شده است.

وی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را ثمره خون شهیدان دانست و افزود: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با خون پاک شهدای ما در روزهای انقلاب به ثمر نشست و در جنگ تحمیلی ازآن دفاع شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دهه مبارک فجر تجسم اراده و عظمت امام(ره) است افزود: انقلاب همیشه با یاد امام و شهدای آن زنده خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: از تمام مردم بزرگوار و فهیم استان درخواست می‌کنم تا در ایام دهه مبارک فجر خصوصاً در روز ۲۲ بهمن با نشاط و پرشور حضور داشته باشند.

وی دهه فجر را دهه تحول، پیشرفت و پیروزی برای ملت دانست و افزود: دهه فجر روز ملی است که متعلق به تمامی ایرانیان با هر تفکر و اندیشه‌ای بوده و به هیچ جناح خاص تعلق نداشته بلکه با تمامی جناحها و اقوام با رسالت‌های مختلف پیوند خورده است.

نجفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از آن همه ملت است و باید در کمال وحدت و یکپارچگی این ایام را جشن بگیریم، افزود: امام برای ما استقلال، عزت، حکومت ملی و مردم سالاری را به ارمغان آورد و بر ما وظیفه است که این ایام را گرامی بداریم.

نجفی اطلاع رسانی را از ابزارهای مهم در اشاعه هر فرهنگی دانست و افزود: از همه رسانه ها می‌خواهم در پرشور برگزار کردن جشنهای انقلاب تلاش کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی به افزایش تعداد مرکز آموزش عالی در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در دوران انقلاب اسلامی، توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شد و از تعداد ۶ واحد پیش از انقلاب، اکنون به بیش از ۸۵ واحد رسیده است.

وی افزایش اماکن ورزشی، اقامتی، رفاهی، بیمارستانی را از جمله دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه آن با دوران پیش از انقلاب تصریح کرد:براساس آمار سال ۹۲ تولید شلتوک برنج از۷۵۰ هزار تن پیش از انقلاب به یک میلیون و ۶۴ هزار تن، تولید زیتون از ۶ هزار تن به ۱۳ هزار تن، تولید گوشت مرغ از۱۹ هزار تن به ۱۲۱ هزارتن، تعداد روستای برخوردار از آب لوله کشی از ۲۰۰ روستا به ۱۶۷۸ روستا، برق رسانی از ۴۷۰ روستا به ۲۵۳۱ روستا افزایش یافته و این آمارها تنها بخشی از دستاوردهای ارزشمند حاصل شده در دوران انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در بخش های مختلف است است.

وی با اشاره به توفیقات حاصل شده از عملکرد دولت تدبیر و امید در کشور و استان نیز افزود: کنترل تورم در کشور از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود که در طی این مدت تورم بالای ۴۰ درصدی اکنون به حدود ۱۶ درصد در کشور کاهش یافته و این رقم در استان گیلان ۲/۵ درصد از متوسط کشوری کمتر بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: بنا به گزارش‌های نهادهای بین‌المللی و شورای پول و اعتبار اتفاقی که در کشور در طی یک سال و نیم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کنترل تورم در کشور اتفاق افتاده در دنیا کم نظیر بوده است.

نجفی رونق اقتصادی و خروج کامل از رکود را از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید دانست و با اشاره به وحدت خوب و مثال زدنی در استان اظهار داشت: وحدت و تعامل خوبی ما بین احزاب، تشکل‌های سیاسی، اقوام و مذاهب وجود دارد و اظهار نظر مسئولین کشوری در سفرشان به گیلان درخصوص وحدت بی‌نظیر و مثال زدنی بین اقوام و مذاهب استان گواه این مدعاست.

نجفی گفت: همدلی، هماهنگی و همراهی خوبی در بین تمامی اقشار مردم و بخش‌های مختلف و مسئولین در قالب وظایف بخشی خود در استان وجود دارد.

استاندار گیلان گفت: تقویت آگاهی عمومی از حقوق شهروندی و صیانت از آن از جمله مباحثمهمی به شمار می‌رود که مسئولین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و در برنامه کاری خود قرار دهند.

وی بر ضرورت تقویت نقش‌پذیری بیشتر مردم در مدیریت محلی و تقویت شوراها تأکید کرد و افزود: اگر چه بعضاً بر عملکرد شوراها ایرادی وجود دارد اما هر حرکتی تا نهادینه شود زمان می‌برد و باید اصل حضور گفتمان عمومی مردم و نهادهای مدنی را تقویت کنیم.

استاندار گیلان ساماندهی سواحل استان را از جمله برنامه‌های استان دانست و افزود: حرکت‌های خوبی در این بخش آغاز شده است.

وی با اشاره به امنیت بالای استان اظهار داشت: در بحثامنیت، استان گیلان سهم بالایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی بر ضرورت اجرای دولت الکترونیک در استان تأکید کرد و افزود: از جمله بحث‌هایی که به شدت به دنبال آن هستیم سالم سازی محیط اداری و استفاده از دولت الکترونیک است که الحمداتوفیقات خوبی در این بخش حاصل شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان نرخ بیکاری استان را در ۳ ماهه پاییز سال ۹۲ معادل ۱۶/۴ عنوان کرد و گفت: این رقم اکنون به ۱۲/۳ کاهش یافته و از رتبه دوم نرخ بیکاری در کشور به رتبه هشتم و تا نهم رسیده‌ایم اما هنوز راضی کننده نیست اما در طی یکسال توفیقات خوبی در این بخش نصیب استان شد.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش صادرات و واردات استان گفت: در بحثصادرات چمدانی استان گیلان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده و درآمدهای استان ۳۸ درصد رشد افزایش داشته است.

استاندار گیلان از وجود بیش از ۳۶۸۲ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده استان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیاردی و اشتغالزایی نزدیک به ۹۰ هزار نفر خبر داد و افزود: نزدیک به ۳۰ درصد واحدها غیرفعال و بخشی نیمه فعال هستند که با تلاش مسئولین درصدد فعال کردن این واحدها هستیم.

وی از افتتاح راه آهن قزوین - رشت طی ۲ سال آینده خبر داد و افزود: در بودجه پیش‌بینی شده سال ۹۴ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است که با این وجود بخشی از این پروژه برای سال ۹۵ باقی خواهد ماند و امیدوار هستیم این پروژه در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد.

وی بر ضرورت ادامه راه آهن قزوین - رشت به انزلی و آستارا تأکید کرد و افزود رئیس جمهور عنایت خاصی در این خصوص داشته و ابراز داشتند که آرزو دارم این پروژه را در آستارا ایران افتتاح کنم و انشاءا… این اتفاق خواهد افتاد.

استاندار گیلان بر ضرورت اجرای ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین تأکید کرد و افزود: این پروژه در ۳ بخش تقسیم شده که بخش ۹۰۰ متری آن در حال انجام است و انشاء ا… تا عید آماده خواهد شد و بخش ۲/۳ کیلومتر آن توسط شرکت سداد انجام خواهد شد و به یاری خداوند تا سال آینده افتتاح می‌گردد و درخصوص چند کیلومتر باقی مانده که در تلاش هستیم مناقصه آن گذاشته شود و وزارت راه و شهرسازی و مسئولین به دنبال اجرای این بخش هستند.

نجفی با اشاره به پروژه چهار بانده کردن محور منجیل به رودبار تصریح کرد: اکنون این پروژه با جدیت در حال اجرا است و انشاء ا… تا عید نوروز این پروژه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبیین وضعیت آب کشاورزی و شرب استان از جمله مباحثمهمی بود که در سفر معاون اول رئیس جمهور ارائه شد افزود: امروز سد منجیل و سفیدرود پاسخگوی نیاز آبی بیش از ۲۰۰هزار هکتار زراعت برنج نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هنر مدیران استانی باید این باشد تا مسائل و مشکلات استان را به مسئولین کشوری برساند گفت: امروز دولت در جریان وضعیت آب کشاورزی و شرب مردم استان قرار گرفته است.

نجفی اجرای پروژه سدهای لاستیکی، لاسک، دیورش، دیلمان، شفارود از جمله پروژه‌های استان دانست و با بیان اینکه سد شفارود تنها سدی است که در سال ۹۲ موفق شد از فاینانس چین بهره گیرد، افزود: متأسفانه تعداد محدودی از رسانه‌ها با بزرگ نمایی برخی مسائل، به مشکلات دامن می‌زنند و به یاری خداوند مشکل در اجرای سد شفارود را حل خواهیم کرد و دولت مصمم است که این اتفاق صورت پذیرد و هزاران تن از مردم رضوانشهر، تالش و آستارا منتظر افتتاح این سد هستند.

وی با بیان اینکه بنده خود از حامیان جدی حفاظت محیط زیست هستم، گفت: حل مشکلات پسماند از جمله برنامه‌های مهم استان به شمار می‌رود.

استاندار گیلان فرهنگ سازی و آموزش را از جمله اقدامات مهم در بحثمدیریت پسماند دانست و افزود: باتوجه به اعتبارات محدود برای ایجاد کارخانجات زباله سوز باید از سرمایه‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی بهره گیریم.

وی توسعه استان را دغدغه مشترک همه مسئولین، رسانه‌ها و بخش های خبری و فرهنگی دانست و با بیان اینکه همه در تلاش هستیم تا مردم زندگی بهتری داشته باشند گفت: اگر در کنار هم نباشیم به توسعه و آبادانی دست نخواهیم یافت.

نماینده عالی دولت در گیلان در مجموع از عملکرد رسانه‌ای استان ابراز رضایت کرد و افزود: شما عزیزان همراهی خوبی در طی مدت حضور اینجانب در استان داشته‌اید و این فضای وحدت و یکپارچگی موجب گردید تا در بخش بهبود فضای کسب و کار شاهد کسب رتبه نخست توسط استان در سطح کشور باشیم.

نجفی گفت: سرمایه گذارانی که امروز وارد استان می‌شوند، احساس آرامش می‌کنند و این آرامش را باید حفظ کنیم اگر چه هنوز به توفیقاتی که در حد انتظارات است دست نیافتیم اما راه آغاز شده و شما عزیزان باید کمک کنید و قطعاً همراهی شما در سازندگی گیلان بسیار تأثیر گذاراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز