خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

مجتمع فرهنگی و هنری آستارا پس از ۱۷ سال افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۸۴

برای اتمام پروژه مجتمع فرهنگی و هنری و آمفی تئاتر ارشاد آستارا ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستان اختصاص یافته است که امیدوارم پس از ۱۷ سال شاهد اتمام و بهره‌برداری از آن باشیم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: دبیرستان تاریخی حکیم نظامی نماد فرهنگی مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آستارا، سیروس شفقی در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه تلفیقی عکس طبیعت و مناظر آستارا و حیوانات تاکسیدرمی شده بومی منطقه که به مدت هفت روز در گالری هنری معراج آستارا برگزار شد، خاطر نشان کرد: دبیرستان تاریخی حکیم نظامی نماد فرهنگ مردم منطقه است و پیگیری ایجاد موزه در بنای تاریخی آن، به جد در حال پیگیری می باشد.

وی ادامه داد: این دبیرستان علاوه بر اینکه بیش از یک قرن به عنوان مکانی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان آستارا کاربرد داشته، بسیاری از بزرگان شهرهای همجوار هم در این مکان رشد یافته اند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه این شهرستان در فرهنگ زبانزد خاص و عام بوده و در گذشته معلمان زیادی را به شهرهای همجوار معرفی کرده است، افزود: باید توانمندی های فرهنگی و هنری شهرستان را در سطح استان و کشور معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در گذشته بسیاری از نظر تعلیم و تریبت مدیون آستارا و این دبیرستان هستند، اضافه کرد: باید تلاش کنیم گذشته فرهنگی شهرستان را احیا کنیم.

شفقی با تمجید از برگزاری نخستین نمایشگاه عکس طبیعت و مناظر آستارا و حیوانات تاکسیدرمی شده بومی منطقه، توضیح داد: فرآیند اجرای طرح های فرهنگی باید تداوم یابد.

وی مطالبات مردم را در زمینه های مختلف عمرانی و فرهنگی بسیار برشمرد و تصریح کرد: این شهرستان با قدمت و پیشینه فرهنگی فاقد یک سالن و مجتمع فرهنگی و هنری می باشد.

وی عنوان کرد: برای اتمام پروژه مجتمع فرهنگی و هنری و آمفی تئاتر ارشاد آستارا ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستان اختصاص یافته است که امیدوارم پس از ۱۷ سال شاهد اتمام و بهره برداری از آن باشیم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از حفظ محیط زیست به عنوان مهمترین ضروریات انسان نام برد و بیان کرد: اگر به درستی از محیط زیست خود مراقبت نکنیم در آینده خسارت جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست وارد خواهد شد.

وی در پایان در خصوص اقدام تحویل ۳۷ قبضه اسلحه شکاری شکارچیان شهرستان افزود: شهروندان آستارا همیشه به عنوان الگو بوده اند و انتظار اینگونه تصمیمات در این شهر مرزی دور از انتظار نیست.

بر اساس این گزارش، اولین نمایشگاه تلفیقی عکس طبیعت که آثار عکاس و خبرنگار آستارایی رامین بشرویه و حیوانات تاکسیدرمی شده بومی منطقه آثار هنرمندان آستارایی تیمور ساسانیان و امین یگانه می باشد، در حدفاصل روز جهانی هوای پاک تا روز جهانی تالاب ها به مدت یک هفته در گالری هنری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز