خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای فرهنگ عمومی رودبار بررسی شد:

راهکارهای انتقال مفاهیم انقلاب، به نسل جدید

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۸۳

آسیب شناسی چالش های پیش روی انقلاب اسلامی در انتقال مفاهیم آن به نسل جدید، تأکید بر بهره مندی از آموزه‌های دینی و استفاده بهینه از ساز و کارهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در آگاهی بخشی عمومی و تعمیق فرهنگ انقلابی در جامعه از جمله مصوبات جلسه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار بود.

راهکارهای موثر در انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگی انقلاب به نسل نو پای انقلاب در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رودبار، جلسه شورای فرهنگ عمومی رودبار به ریاست حجت السلام داودی امام جمعه و با حضور احمدی فرماندار، حکیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اکثریت اعضا و جمعی از صاحب نظران و کار‌شناسان مه‌مان با موضوع بررسی راهکارهای مًوثر در انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگی انقلاب در مواجهه با نسل چهارم انقلاب در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجه الاسلام و المسلمین داودی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی رودبار در این جلسه با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ، نیروی فزاینده و بی‌بدیل آن در همه حوزه‌ها را مستلزم برنامه ریزی استراتژیک و حضور فعال و جدی در اعتلا بخشیدن به معارف اسلامی و ارزشهای دینی در جامعه برشمرد.

وی، اتخاذ تصمیمات علمی و عملی با تدوین روشهای تربیتی و آموزش‌های اخلاقی را لازمه ارتباط و انتقال مفاهیم فرهنگی انقلاب با نسل نو پای جامعه امروز در مواجهه با مهم‌ترین آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی انقلاب و چالش‌های پیش رو، از جمله نفوذ اندیشه‌های بیگانه، تغییرجهت اندیشه‌ها، سیاه نمایی و رخنه فرصت طلبان و ایجاد جنگ روانی دشمنان انقلاب دانست.

داودی در ادامه با اشاره به ماهیت و آرمان‌های یک انقلاب، از مهم‌ترین شاخصه‌های آرمانی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) را ماهیت فرهنگی و اجتماعی خواند و نمود عینی آن در مردمی کردن انقلاب و پرهیز از مشی مسلحانه در مبارزات امام راحل برشمرد.

امام جمعه شهرستان رودبار، ضرورت توجه جدی به امر آموزش در حوزه‌های آموزشی به ویژه مهد کودک‌ها و مدارس در بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و اسلامی با هدف انتقال صحیح مفاهیم انقلاب و ارزش‌های آن در قالب برنامه‌های اثر بخش را خواستار شد.

حکیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: لزوم توجه جدی به امر فرهنگ و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را با پذیرش نقاط ضعف و قوت و تشخیص عوامل مهم و اثر گذار در این مقوله را معیار سنجش عملکرد خود در میزان انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگی انقلاب به نسل چهارم انقلاب قرار دهیم، مطمئنًا نیازمند تلاشی جدی و همتی جهادی در این زمینه هستیم.

وی در ادامه افزود: نمود عینی و اثربخش، در حوزه فرهنگ و هنر را نیازمند آرامش با پرهیز از سیاسی کاری و حمایت واقعی در تامین منابع مالی، زیرساخت‌ها و سازوکارهای مورد انتظار دانست.

سپس احمدی، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار، نیز با اشاره به پتانسیل موجود در شورای فرهنگ عمومی، اتخاذ تصمیم در خصوص شیوه‌های نظارتی، تشویقی و ترویجی در شهرستان به منظور الگو سازی، اعتلاء و شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف را از جمله ظرفیت‌های ارزشمند این شورا دانست.

فرماندار شهرستان رودبار با بیان ضرورت برنامه ریزی در جهت هماهنگی و همسو کردن دستگاه‌ها، بیان داشت: ادارات، نهاد‌ها، مراکز و موسسات دولتی و غیر دولتی در شهرستان باید فعالیت در زمینه مسایل فرهنگی را از جمله وظایف اصلی خود بدانند.

احمدی در پایان با اشاره به کمبود منابع آبی، سال ۹۴ را سال ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف صحیح از آب در شهرستان رودبار اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، آسیب‌شناسی چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی در انتقال موًثر مفاهیم و ارزش‌های آن به نسل نوپای انقلاب، برگزاری نشست‌های نخبگان فرهنگی و علمی شهرستان با محوریت آموزش و پرورش، تاًکید بر بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی در دورههای آموزشی خصوصًا در مهدکودک‌ها و مدارس و استفاده بهینه از سازوکارههای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در آگاهی بخشی عمومی و تعمیق فرهنگ انقلابی در جامعه از جمله مصوبات این جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز